صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / رستمی در وزنه‌برداری طلایی شد و رکورد جهان را زد
رستمی در وزنه‌برداری طلایی شد و رکورد جهان را زد

گزارش خبرنگار ایسنا از جاکارتا

رستمی در وزنه‌برداری طلایی شد و رکورد جهان را زد

روح الله رستمی نماینده وزنه برداری ایران علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد جدیدی به نام خود در دسته ٧٢ کیلوگرم جهان ثبت کرد.

وزنه برداری معلولان

به گزارش کسب و کار نیوز به جاکارتا، در دومین روز از رقابت های وزنه برداری، روح الله رستمی وزنه بردار دسته ٧٢ کیلوگرم کشورمان به رقابت با حریفانش پرداخت و در پایان مدال باارزش طلا را از آن خود کرد. این پانزدهمین طلای کاروان ایران در بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ است.

رستمی در سه حرکت خود به ترتیب موفق به مهار وزنه های ٢١٣ ،   ٢١٨ و ٢٢۵ کیلوگرم شد.

رستمی در حرکت چهارم و برای رکوردشکنی وزنه ٢٢٩ کیلوگرم را انتخاب کرد که با مهار آن موفق به ثبت رکورد جدیدی در جهان به نام خود شد.

روح الله رستمی پیش از این موفق به کسب مدال نقره پاراالمپیک لندن ٢٠١٢ شده بود. او در بازیهای پاراآسیایی اینچئون ٢٠١۴ و پاراالمپیک ریو ٢٠١۶ در ترکیب ایران حضور نداشت.

در مسابقات عصر امروز، پس از نماینده ایران وزنه بردار عراق با مهار وزنه٢٢٠ کیلوگرم به مدال نقره رسید و نماینده ترکمنستان با بلند کردن وزنه ١٨۵ کیلوگرم نشان برنز را از آن خود کرد.

نتایج دور پنجم شطرنج نابینایان/درخشش بانوان شطرنجباز
پنجمین دور مسابقات شطرنج نابینایان ظهر امروز به وقت محلی به پایان رسید و پنج برد، شش باخت و یک تساوی از آن شطرنجبازان کشورمان شد.
به گزارش کسب و کار نیوز از جاکارتا، در مسابقات بخش b۱ آقایان، مهدی رومیفرد در مقابل حریف هندی شکست خورد، عرفان محمدعلیزاده مغلوب نماینده میزبان شد و حسن قدیری نتیجه را به رقیب خود از کره جنوبی واگذار کرد.
در مسابقات b۱ بانوان، لیلا زارعزاده ملیحه صفایی را شکست داد و زهرا محمدی راد برابر حریفی از میانمار به پیروزی رسید.
در مسابقات b۲ و b۳ آقایان، امید کریمی با نماینده فیلیپین به نتیجه تساوی دست یافت، مجید باقری مغلوب حریف هندی شد و علیرضا قورچی بیگی نیز مقابل نماینده هندوستان شکست خورد.
در رقابت های گروه b۲ و b۳ بانوان، فریبا زنده بودی مقابل نماینده مالزی به پیروزی رسید، عاطفه نقوی حریف ویتنامی خود را شکست داد و فاطمه برقول مقابل نماینده دیگری از ویتنام به برتری دست یافت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.