صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / راه افزایش صادرات از مسیر توسعه صنایع کوچک و متوسط می‌گذرد
راه افزایش صادرات از مسیر توسعه صنایع کوچک و متوسط می‌گذرد

راه افزایش صادرات از مسیر توسعه صنایع کوچک و متوسط می‌گذرد

مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک، به کارگیری مدل توسعه با محوریت صنایع کوچک و متوسط را با اهمیت توصیف کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک، به کارگیری مدل توسعه با محوریت صنایع کوچک و متوسط را با اهمیت توصیف کرد.

محمد حسین مقیسه ­گفت: به واسطۀ اولویت قائل شدن برای توسعه صنایع کوچک و متوسط، می‌توان گام‌های بزرگی در توسعۀ صادرات برداشت.

وی­ با اشاره به اهمیت نقش صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد افزود: یکی از مزایای SME‌ ها انعطاف‌پذیری و کارایی بالای آنها است که با افزایش قابلیت صادراتی، می‌توانند تعاملات خوبی در بازارهای بین‌المللی داشته باشند.

مقیسه­ در تشریح آمار جهانی صادرات صنایع کوچک و متوسط اظهار داشت: سهم SME ها در صادرات کشور ژاپن ۶۰درصد، در کشور تایوان ۷۰ درصد و در کشور سنگاپور این رقم به ۹۰ درصد می‌رسد. صادرات صنایع کوچک و متوسط ایران نیز بر اساس آمار موجود سهمی بیش از ۱۰ درصد کل صادرات کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی،­ بودجه ۱۱۰ میلیاردی صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک را برای پوشش دهها هزار بنگاه تولیدی کوچک ناکافی عنوان کرد و افزود: با توجه به این محدودیت سرمایه،­ اولویت اصلی صندوق ارائه ضمانت نامه به واحدهای صادرات محور هستند و در این راستا شاخص‌های تخصیص را به گونه‌ای تعریف کرده‌ایم که شرایط برای اینگونه بنگاه‌ها آسان‌تر باشد.

مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک با اشاره به اینکه متقاضیان بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی برای شرکت در رویداد روز ملی صادرات بیشتر از دیگر بخش‌ها بوده است، گفت: واحدهای تولیدی در زمینۀ صنایع تبدیلی، از لحاظ رقم و تعداد ضمانتنامه جزو مهم‌ترین مشتریان صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک هستند.

وی توسعه همکاری‌های آتی صنایع کوچک و متوسط ایران با اروپا را سبب ارتقای بین المللی SME های کشورمان توصیف کرد و اظهار داشت: انتقال پول در فرآیند صادرات اهمیت ویژه‌ای دارد و به همین دلیل اگر در میان مدت راهکار مناسبی برای کانال‌های انتقال پول اندیشیده شود، علاوه بر جهش صادراتی، صنایع کوچک نیز می‌توانند در سطوح جهانی توانایی و ظرفیت خود را بیش از پیش در بازارهای هدف به کار گیرند.

مقیسه افزود: با توجه به استعداد ظرفیت جوانان تحصیلکردۀ کشور می‌توان ترکیب صادرات از کالا به سمت خدمات هدایت کرد و زمینه را برای ایجاد اشتغال و تولید و در نهایت توسعۀ صادرات آماده تر کرد.

همچنین مطالعه کنید:

سود بازرگانی واردات دام و گوشت صفر شد

به گزارش کسب و کار نیوز، بررسی مصوبه جدید هییت دولت درخصوص اصلاح سود بازرگانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.