صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مسکو به دنبال نمایندگی نظامی در جمهوری آفریقای مرکزی

مسکو به دنبال نمایندگی نظامی در جمهوری آفریقای مرکزی

روسیه به جمهوری آفریقای مرکزی پیشنهاد خواهد داد که در وزارت دفاع خود، برای وزارت دفاع روسیه یک نمایندگی نظامی ایجاد کنند.

آفریقای مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق سندی که در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی منتشر شده، روسیه به جمهوری آفریقای مرکزی پیشنهاد خواهد داد که برای وزارت دفاع روسیه یک نمایندگی نظامی ایجاد کنند.

در این سند آمده است: پیش‌نویس این توافق میان دولت روسیه و جمهوری آفریقای مرکزی از سوی وزارت دفاع روسیه و با هماهنگ وزارت خارجه این کشور ارائه شده تا یک نمایندگی برای وزارت دفاع روسیه در وزارت دفاع جمهوری آفریقا مرکزی ایجاد شود.

پیش‌بینی می‌شود که وزارت دفاع روسیه به نمایندگی از دولت این کشور برای امضای این توافق، مذاکراتی را با جمهوری آفریقای مرکزی داشته باشد. بر اساس بیانیه منتشر شده، ایجاد تغییرات غیر بنیادی در صورت لزوم در این پیش‌نویس مجاز اعلام شده است.

هدف این توافق، کمک به جمهوری آفریقای مرکزی در حل مسائل صنعت نظامی، همکاری در زمینه صنایع دفاعی و همچنین آموزش به نیروهای ارتش این کشور از سوی متخصصان روس است.

هزینه‌های این نمایندگی بر عهده روسیه خواهد بود و پنج تن در آن فعالیت‌ خواهند کرد.

این سند خاطر نشان می‌کند که کارکنان این ماموریت در درگیری‌های جمهوری آفریقا مرکزی شرکت نخواهند داشت و در صورت رویارویی با موقعیت‌های اضطراری، مسئولان این کشور امنیت آنان را تامین خواهند کرد.

از سال ۲۰۱۲ ثبات جمهوری آفریقای مرکزی با بروز درگیری‌ها میان نیروهای سلکا، مسیحیان آنتی بالاکا و نیروهای دولتی متشنج شده است. سلکا و آنتی بالاکا در اواخر ماه اوت، به دنبال نشست صلحی که با حمایت روسیه برگزاری شد، یک تفاهمنامه‌ امضا کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.