صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / خزانی: سوپر لیگ قشنگی در بخش بانوان نخواهیم داشت
خزانی: سوپر لیگ قشنگی در بخش بانوان نخواهیم داشت

خزانی: سوپر لیگ قشنگی در بخش بانوان نخواهیم داشت

سرمربی سابق تیم ملی والیبال نوجوانان دختر در واکنش به قرعه کشی لیگ برتر والیبال بانوان گفت: قشنگی سوپر لیگ به این است که قهرمان مشخص نباشد اما با توجه به تیم‌های حاضر اول و دومی بین تهران و اصفهان تقسیم می‌شود.

نسرین خزانی

نسرین خزانی سرمربی سابق تیم ملی والیبال نوجوانان دختر در گفت و گو با ایسنا به قرعه کشی لیگ برتر والیبال بانوان واکنش نشان داد و گفت:  به جز  تیم‌هایی مثل ذوب آهن و پیکان سایر تیم‌هایی که در لیگ برتر شرکت کردند شناخته شده نیستند و فکر می‌کنم نتیجه هم از الان مشخص است. کسی جرات نمی کند در تیم های دیگر قرارداد مالی ببندد چون ما سال گذشته بستیم  و به پولمان که نرسیدیم هیچ اصلا نمیدانیم طرف حسابمان چه کسی است.

او در ادامه بیان کرد: نمی‌توان سوپر لیگ مردان را با زنان مقایسه کرد چون واقعا تیم‌ها قوی هستند اما در خانم‌ها چنین چیزی نیست تمام ۸ تیمی که در این بخش شرکت می‌کنند قدر نیستند. البته سال گذشته به جز شهرداری تبریز که تا حدودی ضعیف بود سایر تیم‌ها بد نبودند و تقریبا مساوی رقابت می‌کردیم ولی الان اینگونه نیست.  چند تیم جدیدی که شرکت کردند را  اصلا نمیشناسم که از کجا آمدند و توسط چه افرادی انتخاب شدند. حتی اسم آنها را در لیگ های دسته یک و دو هم نشنیده بودم.

این مربی در مورد عدم محدودیت تیم‌ها در جذب بازیکنان ملی و با کیفیت لیگ گفت: مسلما بهترین بازیکنان به پیکان می‌روند چون این باشگاه شناخته شده و پرداخت مالی‌شان صد در صد است.  بازیکن‌های سطح پایین تر هم با رقم‌های کمتر به تیم‌های دیگر می‌روند. رقابت هم فقط بین ذوب آهن و  پیکان خواهد بود. یعنی وقتی ۱۲ بازیکن ملی بین اصفهان و تهران تقسیم شوند دیگر کدام تیم می تواند این دو را ببرد همه می‌بازند و این دو باهم رقیب ودر نهایت مقام اول و دوم  بین‌شان تقسیم می‌شود. دیگر رقابتی وجود ندارد.

خزانی با بیان اینکه قشنگی سوپر لیگ به این است که تیم قهرمان مشخص نباشد، افزود: الان همه می‌دانند در بخش خانم‌ها قهرمان کیست. در حالی که در بخش مردان همه می‌گفتند پیکان اول می‌شود ولی این اتفاق نیفتاد ، سرمایه هم با اینکه چند بازیکن ملی را جذب و رقم بالایی برای تیمش هزینه کرده بود نتوانست به مقام قهرمانی برسد ولی اردکان که از شهرستان شرکت می‌کرد بدون هزینه‌های زیاد اول شد. والیبال بانوان را می‌توان پیش بینی کرد و این اصلا قشنگ نیست. ۱۵ میلیون تومان هم ورودی گرفتند. به جای این مساله باید کمک می کردند اسپانسرهای مطمئن‌تری برای خانم ها پیدا کنند تا  مربیان باسابقه بتوانند شرکت کنند.

او فرصت دادن به نوجوانان و جوانان برای بازی کردن و حضور در سوپر لیگ را ضروری دانست و گفت: در لیگ‌ها و مسابقاتی که برگزار می‌کنند بهتر است به جوانان و نوجوانان بیشتر میدان بدهند. سوپر لیگ امسال هم به نظرم خیلی پویا نخواهد بود. فکر می کنم بهتر بود امسال برگزار نمی‌شد نه به خاطر اینکه خودم یا مربیان پیشکسوت دیگری شرکت نمی‌کنند ولی اگر این کار را نمی کردند و تدابیر دیگری برای بهتر شدن سوپر لیگ اتخاذ می‌کردند و از بازیکنان جوانان بیشتر استفاده می‌شد، بهتر بود. تیم‌های نوجوانان و جوانان به مسابقات اعزام شدند اما الان کجا هستند؟

این مربی در مورد عدم پرداخت قرارداد مربیان و بازیکنان تیم نماینده تهران بیان کرد: سال گذشته هیات والیبال تهران از طریق فدراسیون با ما قرارداد بستند و از آن روز تا الان تنها ۳۰ درصد مبلغ قراردادمان را دریافت کردیم. وقتی هم به فدراسیون مراجعه می‌کنیم،  می‌گویند قراردادتان برای زمان داورزنی و صادقی است. کعبی زاده اصلا مسئولیت این کار را قبول نمی‌کنند، آیا الان ضیایی و شفقی به قراردادهایی که در زمان داورزنی در لیگ مردان بسته شده عمل نمی‌کنند که این کار را با خانم ها می‌کنند؟  ما نمی‌دانیم باید چکار کنیم. در کمیته انضباطی هم با  فرخی صحبت کردیم  او هم می گوید باید به این موضوع رسیدگی شود اما طرف حسابمان مشخص نیست که برویم و مطالباتمان را دریافت کنیم. وقتی فدراسیون هم جوابگویمان نیست دیگر به چه کسی اعتماد کنیم؟ در نهایت ترجیح دادم امسال کار نکنم  و به شاگردانم که  می‌گفتند کجا برویم پیشنهاد دادم کار نکنید چون به پولتان نمی‌رسید.

او در ادامه افزود: وقتی قراردادها پرداخت نمی‌شود دیگر بازیکنان اعتماد نمی‌کنند. باشگاه هایی مثل سایپا و پیکان چون باشگاه‌های شناخته شده‌ای هستند اگر قرارداد ببندند به تعهداتشان عمل می‌کنند ولی من به باشگاه‌هایی که شناخته شده نیستند  اعتمادی ندارم که تعهداتشان را عمل کنند چون در تمام این سال‌ها تجربه‌ام نشان داده که  آنها به تعهداتشان عمل نکردند.

این مربی در پایان به عملکرد تیم ملی والیبال بانوان در مسابقات AVC CUP  اشاره کرد و گفت: مسلم است که طبق روال باز مقام هشتم را کسب کردیم یعنی از این نظر ارتقا نداشتیم ولی از نظر بازی شاید عملکردشان بهتر شده بود. مثلا در بازی با تیم کره جنوبی را که همیشه به امتیازهای پایین می‌باختیم امسال بهتر بودیم. اگر هشتم را پنجم می‌کردیم مشخص می شد که مهرگان نتیجه بهتری گرفته ولی ما همان مقام قبلی را داریم شاید تنها از نظر بازی کمی تغییر کرده باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.