صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / استاندار مرکزی خواستار حمایت معدنداران از هپکو شد
استاندار مرکزی خواستار حمایت معدنداران از هپکو شد

استاندار مرکزی خواستار حمایت معدنداران از هپکو شد

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تولید هپکو امسال آغاز می‌شود، گفـت: از مجموعه معدنداران انتظار می‌رود که حمایت لازم را با خرید ماشین آلات از این شرکت انجام دهند.

استاندار مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدعلی آقازاده در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در شهرستان محلات، با اشاره به گستردگی و تنوع سنگ و معدن در ایران، گفت: در حوزه سنگ و معدن در کشور ایران تنوع بالا و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که به منظور استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها نیاز به حمایت بخش خصوصی و دولت احساس می‌شود.

وی افزود: در حوزه معادن و سنگ باید مدیریت دوطرفه میان بخش خصوصی و دولت وجود داشته باشد چراکه کشورهایی که در این حوزه موفق عمل کرده‌اند به سبب وجود مدیریت دو طرفه خوب میان بخش دولتی و خصوصی موفق بوده اند.

استاندار مرکزی با اشاره به وجود مشکلات در بخشی از مدیریت بخش خصوصی، تصریح کرد: در برخی موارد سرمایه‌گذار به سبب عدم مدیریت صحیح منابع پس از دریافت وام با مشکلاتی رو‌برو شده است، البته در این راستا باید قبول کنیم که سیستم بانکی ما بیمار است و بسیاری از فعالان اقتصادی به سبب این گونه مشکلات به خاک سیاه نشسته‌اند.

آقازاده بیان کرد: دولت و بخش خصوصی باید با یک گفت‌و‌گوی همگانی به برطرف کردن مشکلات بپردازند. این اراده و همت در دولت تدبیر و امید به شدت وجود دارد اما بعضا قوانین پیچیده و موازی در این راستا وجود دارد که در این رابطه باید مجلس و دستگاه قضایی اقدامات لازم را جهت پیگیری انجام دهند.

وی ادامه داد: امروز در این نمایشگاه جای مسئولان وزارت صنعت و معدن خالی بود و انتظار می‌رفت قائم مقام وزیر در این مراسم و نمایشگاه حضور داشته باشد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در برخی از مدیریت‌ها و دستگاه‌های دولتی و همچنین بخش خصوصی مشکلات و کمبودهایی وجود دارد، در این رابطه باید با گفت‌و‌گو به برطرف کردن مشکلات بپردازیم، هنوز هم پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در برخی از فعالیت‌های اقتصادی اندر خم یک کوچه هستیم در حالی که ظرفیت های معدنی به راحتی می‌توانند جای صدور و فروش نفت را پر کنند.

آقازاده با اشاره به اینکه در رنکینگ جهانی، ایران در حوزه معدن جایگاه خوبی دارد که با یک مدیریت خوب می‌توان این فعالیت بزرگ اقتصادی را جایگزین فروش ۳۰ میلیارد دلاری نفت کرد، گفت: استان مرکزی در راستای حمایت از فعالیت‌های بخش معدنی از هیچ کمکی دریغ نکرده اما در رابطه با برخی کارگاه‌ها در زمینه مسائل مالی عاجز هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.