صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / کلانی: کی‌روش فوتبال ایران را متحول کرد/ می‌توانیم قهرمان آسیا شویم
کلانی: کی‌روش فوتبال ایران را متحول کرد/ می‌توانیم قهرمان آسیا شویم

کلانی: کی‌روش فوتبال ایران را متحول کرد/ می‌توانیم قهرمان آسیا شویم

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی می‌تواند در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود.

دیدار تیم‌های ایران و پرتغال سومین بازی مرحله گروهی

به گزارش کسب و کار نیوز، درباره تقابل ایران با تیم‌هایی از آمریکای جنوبی در راه آماده‌سازی برای جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: اصولا سبک بازی تیم‌های آمریکای جنوبی به شکلی است که شباهت‌هایی با فوتبال آسیا و اروپا دارد. همچنین تدارک دیدن بازی با این کشورها راحت‌تر و امتیازاتی که نسبت به دیگر تیم‌های مطرح می‌خواهند، کمتر است. همچنین آن‌ها حرف اول و دوم را در فوتبال دنیا می‌زنند. نکته دیگر که وجود دارد تیم‌های آمریکای جنوبی تفاوت آنچنانی با هم ندارند و ارتباط گرفتن با آن‌ها راحت‌تر است.

او افزود: مربی تیم ملی و مشاورانش با توجه به سیستم بازی تیم‌های این منطقه و آسان بودن کار با آن‌ها، به سمت برگزاری بازی دوستانه با این سه کشور رفته است. نکته دیگری را هم که باید در نظر بگیریم این است که تیم‌های آمریکای شمالی و اروپایی با توجه مسائلی که بین کشورها وجود دارد، به راحتی حاضر به برگزاری بازی دوستانه با ایران نیستند.

این کارشناس فوتبال ایران در ادامه درباره این که گفته می‌شود کی‌روش انتقادپذیر نیست و به حرف هیچ کس گوش نمی‌دهد، گفت: من نمی‌توانم راجع به این مساله صحبت کنم. زمانی فوتبال بازی می‌کردم اما الان سال‌هاست از آن فاصله دارم و اطلاعاتم مانند مردم عادی است. به خاطر همین عدم شناخت نسبت به تفکرات کی‌روش نمی‌توانم نظر دقیقی راجع به او بدهم.

کلانی ادامه داد: با این حال کی‌روش تحول بزرگی در فوتبال ایران به وجود آورد. از آن طرف هم با توجه به قراردادی که با فدراسیون فوتبال امضا کرده و در برخی بندها یک‌طرفه است، مشکلاتی برای فوتبال ایران به وجود آورده ولی باید از توانایی‌های او استفاده کنیم. ایران در جام جهانی با نمایشی که داشت، توانست ارج و قرب پیدا کند.

او با بیان این که اختلاف سلیقه در همه جا وجود دارد، گفت: اختلاف سلیقه را می‌توان در جلسات خصوصی حل کرد. چقدر خوب بود که اتاق فکری ایجاد می‌شد و فرهیختگان فوتبال با کی‌روش و دستیارانش صحبت می‌کردند. باید به این نکته هم توجه کرد که اگر منی که مسئول نیستم انتقادی بکنم و سیستم در جهت آن تغییر رویه بدهد، در صورت جواب ندادن این تغییر رویه من پاسخگو نیستم اما در حال حاضر کادر فنی تیم ملی در صورت تغییر تاکتیک و تفکری که منجر به عدم نتیجه‌گیری شود، باید به همه پاسخگو باشد. من حق ندارم که وقتی مسئول نیستم انتقاد ناروایی بکنم و روحیه تیم را کاهش دهد.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره پیش‌بینی‌اش برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا توضیح داد: به غلط یا به درست من به شکل دیگری به ماجرا نگاه می‌کنم. از نظر من هیچ کدام از تیم‌های ایرانی از نظر فنی کمتر از سایر کشورها حتی کشورهای متجدد هم نیستند. من فکر می‌کنم ایران با یک نمایش خوب می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود. البته در صورتی که حمایت‌های لازم از این تیم صورت بگیرد.

کلانی در پایان خاطرنشان کرد: نباید بذر ناامیدی در تیم ملی کاشته شود و باید دست در دست هم دهیم تا مقابل کسانی که در موجودیت و نبوغ کشور ما دخالت می‌کنند، موفق باشیم. به نظر من در حال حاضر همه اعضای تیم ملی تمام تلاش خودشان را به کار گرفته‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.