صفحه اصلی / استان ها / زنجان / تولید ماهی خاویاری در شهرستان ماه‌نشان
تولید ماهی خاویاری در شهرستان ماه‌نشان

برای اولین‌بار محقق می‌شود؛

تولید ماهی خاویاری در شهرستان ماه‌نشان

فرماندار ماه‌نشان از تولید ماهی خاویاری در مدار بسته برای نخستین‌ بار در این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه در مرحله آزمایشگاهی و با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است .

ماهی خاویار

به گزارش کسب و کار نیوز، مجتبی نوری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ضمن اشاره به مشکلات آبزی‌پروران در شهرستان ماه‌نشان، اظهار کرد: در صورت عملیاتی شدن مصوبات دو سال گذشته تا حدودی مشکلات آبزی‌پروران در شهرستان ماه‌نشان مرتفع خواهد شد .

وی افزود: طی سال‌های اخیر به دستور استاندار زنجان از تعداد افزایش واحدهای تولیدی غیرمجاز آبزی‌پروران در شهرستان ماه‌نشان جلوگیری شده است اما این موضوع موجب سردرگمی افرادی که دارای مجوز پروانه بهره‌برداری هستند نیز شده است .

نوری تصریح کرد: امسال با کمک جهادکشاورزی استان زنجان، برای نخستین‌بار تولید ماهی خاویار در مدار بسته در شهرستان ماه‌نشان خواهیم داشت که این برنامه در مرحله آزمایشگاهی است که در نوع خود در کشور بی‌نظیر بوده و با پیشرفت ۸۰ درصدی همراه است .

فرماندار شهرستان ماه‌نشان یادآور شد: در طی دو سال گذشته در شهرستان ماه‌نشان پنج تشکل آبزی‌پروری شکل یافته است که خوشبختانه در مراحل خوبی از انجام کار قرار دارد .

در ادامه این جلسه، معاون سازمان جهادکشاورزی استان زنجان اظهار کرد: شهرستان ماه‌نشان قطب آبزی‌پروری استان محسوب می‌شود که قریب به ۷۰ درصد از تولید آبزیان در این شهرستان انجام‌ می‌گیرد و قسمت بالایی از درآمد مردم شهرستان ماه‌نشان نیز از محل آبزی‌پروری است .

مهدی قهرمانی افزود: در حال حاضر در شهرستان ماه‌نشان ۶۱۴ واحد فعال آبزی‌پروری وجود دارد که ۲۱۴ واحد داری پروانه بهره‌برداری و ۹۲ واحد دارای پروانه تاسیس هستند. همچنین ۱۶۱ واحد بدون مجوز بوده که از این رقم ۱۳۱ واحد در مناطق چهارگانه حفاظت شده محیط زیست قرار دارند .

وی تصریح کرد: از تعداد واحدهای غیرمجاز ۷۱ واحد پرونده تشکیل شده ولی هیچ اقدامی از جمله موافقت صورت نگرفته است.

قهرمانی یادآور شد: طبق مصوبه طی دو سال گذشته، افرادی که دارای پروانه تاسیس بودند پروانه بهره‌برداری برای این متقاضیان در حال اجرا است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.