صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / افزایش گیت‌های ورود زائران پاکستانی در مرز میرجاوه
افزایش گیت‌های ورود زائران پاکستانی در مرز میرجاوه

افزایش گیت‌های ورود زائران پاکستانی در مرز میرجاوه

‌نشست مشترک 2 هیات ایران و پاکستان به منظور برنامه ریزی بهتر و منسجم تر در زمینه ورود زائران اربعین حسینی از پاکستان به ایران و حل مشکلات موجود در این زمینه در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد و طرفین توافقات انجام شده را در قالب تفاهم نامه ای به امضا رساندند.

اربعین

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه با اشاره به افزایش حجم تردد زائران پاکستانی در ایام نزدیک به اربعین حسینی (ع) گفت: از آنجایی که سال گذشته مشکلاتی در ورود مسافران پاکستانی به ایران به وجود آمد امسال تعداد گیت های پایانه مسافربری میرجاوه از ۱۰ به ۱۸ گیت افزایش یافته است.

محمدهادی مرعشی افزود: با توجه به بالا رفتن تعداد مسافران در ایام نزدیک به اربعین اگر زائران به صورت متناوب و تقسیم بندی شده از کشور پاکستان به ایران وارد شوند، ساماندهی آنان بهتر خواهد بود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: باید به زوار و مسافران پاکستانی در خاک کشورشان تاکید شود که با اسناد هویتی کامل به مرز ایران وارد شوند.

وی افزود: سال گذشته در ایام محرم ۵۱ هزار و ۲۰۰ زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد ایران شده و پس از استراحتی کوتاه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) عازم عتبات عالیات شدند‌.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای ارتقای امکانات بهداشتی و خدماتی به زائران پاکستانی امسال ۹۶ چشمه سرویس بهداشتی و ۹۶ باب حمام در مرز میرجاوه ساخته شده است تا مسافران در زمان اسکان موقت در مرز از آن بهره مند شوند‌.

رئیس هیات ایرانی این نشست مشترک خاطرنشان کرد: همچنین در زائرسرای زاهدان که روزانه ظرفیت پذیرش سه هزار نفر را دارد، زائران با سه وعده غذای گرم مورد پذیرایی قرار می گیرند‌.

امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به حوادث رانندگی مربوط به زائران پاکستانی در سال گذشته بیان کرد: اتوبوس های حامل زائران پاکستانی اغلب فرسوده هستند که اگر امسال برای انتقال مسافران از اتوبوس‌های جدیدتر استفاده شود، در کاهش آسیب ها موثر است‌.

مرعشی همچنین به هماهنگی حرکت اتوبوس های هر کاروان در کشور پاکستان اشاره کرد و افزود: ناهماهنگی در تردد اتوبوس های یک کاروان سبب می شود تا افرادی که زودتر وارد مرز شده اند، در انتظار دیگر مسافران کاروان باقی بمانند و این امر سبب تجمع مسافران در گیت کنترل گذرنامه و ایجاد مشکلات دیگر می شود‌.

وی ادامه داد: برهمین اساس پیشنهاد می شود حرکت کاروان ها در خاک پاکستان با نظم و هماهنگی بیشتری انجام شود تا در این سوی مرز سرعت تردد زائران بیشتر شود‌.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بخشی از زائران پاکستانی با پای پیاده وارد مرز ایران می شوند، تصریح کرد: از دولت پاکستان درخواست می کنیم آماری از زائران پیاده در اختیار ما قرار دهند تا خدمت رسانی به این زوار در ایران بهتر انجام شود‌.

مرعشی خاطر‌نشان کرد: در ایام تردد زائران اربعین به دلیل معطلی زائران در تفتان پاکستان تردد خودروهای ترانزیتی نیز به کندی انجام می شود که برای حل این مشکل باید برنامه ریزی کرد‌.

وی همچنین از آمادگی برای جابجایی زائران پاکستانی به وسیله قطار تا مرز عراق خبر داد و گفت: توافقی در سطح ملی بین ایران و پاکستان در این زمینه انجام شده که بهتر است امسال از این ظرفیت استفاده شود‌.

رئیس هیات ایرانی در این نشست مشترک اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۷۰۰ زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد خاک ایران شده و به کشور عراق عزیمت کرده اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.