صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / نگهداری راه‌های کشور سالانه ۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

نگهداری راه‌های کشور سالانه ۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: نگهداری راه‌های کشور سالانه به ۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استانها/ راهداری

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد تیموری امروز (شنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، با تاکید بر این‌که سازمان، عهده‌دار نگه‌داری و بهره‌برداری از شبکه جاده‌ای کشور است، اظهار کرد: در مجموع ۲۱۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی داریم که ارزش آن‌ها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. این در حالی است که عمده‌ترین وظیفه بخش راهداری، نگهداری، بهبود و توسعه این سرمایه ملی است.

 این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی استانی به این حوزه ابلاغ شده است. همچنین علاوه بر حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات از منابع داخلی سازمان، ۱۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه سالانه کل کشور، اعتبارات ملی برای نگهداری این شرایط در نظر گرفته شده است. به موازات این، بحث قیر رایگان نیز در قانون بودجه پیش‌بینی شده است و پارسال نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان از این منابع استفاده کردیم. مجموع همه این اعتبارات، تقریبا نصف اعتبار مورد نیاز برای حفظ و نگهداری از راه‌های کشور است.

وی با تاکید بر اینکه کمبود اعتبارات از عمده‌ترین مشکلاتی است که بخش راهداری با آن درگیر است، افزود: در بخش حمل و نقل کشور، سالانه ۶۰۰ میلیون تن کالا و یک میلیون نفر مسافر جابه‌جا می‌شود و در واقع ۶۰۰ هزار نفر راننده حرفه‌ای، ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین و ۷۳۰۰ شرکت حمل و نقل کالا مشغول به فعالیت هستند؛ به عبارتی بخش عظیمی از نیروی اشتغال در کشور مشغول مباحث حمل و نقل است و سازمان راهداری وظایف خطیری بر عهده دارد.

تیموری با اشاره به این‌که مراقبت و نگه‌داشت این شبکه بسیار حائز اهمیت است و این مهم، وظایف مدیران استان‌ها را سنگین‌تر می‌کند، تصریح کرد: استان زنجان به خاطر موقعیت خاص و این‌که در مسیر بسیاری از راه‌های عبور و مرور قرار دارد، اهمیت نگهداشت و کنترل ترافیک در آن دو چندان است؛ در واقع استان زنجان از ۲ درصد راه‌های کشور برخوردار است ولی ۱۰ درصد ترافیک کشور از این استان عبور می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

جابجایی ۱ میلیون مسافر با هواپیما تا ۳ فروردین

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد محمدی بخش در حاشیه بازدید از شهر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.