صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / مقیمی: تهران شهر استعدادهاست

مقیمی: تهران شهر استعدادهاست

استاندار تهران گفت: تهران شهر استعدادها است و شهری است که دانشگاه‌های بزرگ، مدارس قدیمی و مدارس علمیه‌اش نقش تعیین‌کننده‌ای در علم و دانش و ادب و هنر دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدحسین مقیمی در مراسمی که عصر امروز (شنبه) به مناسبت روز تهران با حضور فرماندار تهران، شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران و ام‌القری اسلامی است. اداره تهران با جمعیتی حدود ۱۴میلیون نفر و ۱ میلیون نفر میهمان که جمعا ۱۵میلیون نفر می شود، برای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تهران شهری است که ۱۵خرداد، ملی شدن صنعت نفت، اولین دوره مجلس بعد از ۱۴مرداد و قیام مشروطیت، ۲۲بهمن ۵۷ را پشت سرگذاشته و در همه این مناسبت ها این مردم بودند که به صحنه آمدند و حضور خود را نشان دادند.

وی ادامه داد:تهران شهر استعدادها است و شهری است که دانشگاه‌های بزرگ، مدارس قدیمی و مدارس علمیه‌اش نقش تعیین‌کننده‌ای در علم و دانش و ادب و هنر دارد. امروزه دانشگاه‌های این شهر تنه به دانشگاه‌های بزرگ دنیا می‌زنند و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ما در کسوت استادی در دانشگاه‌های بزرگ دنیا تدریس می‌کنند؛ افرادی که سابقه تحصیلی خود را از همین آب و خاک گرفته اند.

استاندار تهران افزود: در تهران همه اقوام و اقلیت‌ها زندگی می کنند. از شمال و جنوب شرق و غرب همه مردم در تهران نماینده دارند. کمتر خانواده‌ای هست که نماینده در شهر و استان تهران نداشته باشد. در تهران هر کاری که انجام شود، الگوی شهرهای کشور خواهد شد. در همه مسائل اجتماعی اقتصادی فرهنگی سیاسی تهران الگوی کل کشور است. اقداماتی که شهرداری تهران طی سال های اخیر انجام داده در سطح کوچک‌تر یا همان سطح در شهرهای دیگر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تهران اگرچه شهر تاریخی است، اما شهری است که امروزه خودش را با سیستم های نوین و پیشرفته هماهنگ می کند. همچنین در تهران باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود؛ به خصوص از نسل جوانی که تدریس می‌کنند و در این شهر درس می‌خوانند. کسانی هستند که از نقاط مختلف کشور به تهران می‌آیند و سهم بسیار بالایی در توسعه کشور دارند. زیرا از تهران الگوبردار می کنند و هنگامی که به مناطق خود باز می گردند، منشا خیر و اثر خواهند شد.

مقیمی اظهار کرد: اگرچه تهران باید از امکانات بیشتری برخوردار می‌‌بود به خصوص شهرهای استان تهران، اما به دلیل شرایطی که در هشت سال دفاع مقدس، دوران بازسازی و در راستای رفع محرومیت در مناطق محروم، توجه بیشتر به آن مناطق بود، حتی مردم تهران نیز بیشترین سهم را در رفع محرومیت وکمبودهایی شهرهای دورافتاده داشتند، امروزه خیرین تهرانی در امور مدرسه سازی، سلامت، مسکن سازی از تهران به شهرهای کشور در نقاط دور افتاده و مناطق محروم می روند که این یکی از خصوصیات خوب مردم تهران است.

وی خاطرنشان کرد:حدود ۴۰تا ۴۵ درصد از اقتصاد کشور در این استان به خصوص در تهران رقم می خورد که سهم بالایی است و می تواند در توسعه کشور موثر باشد.

استاندار تهران پایان گفت:امیدوارم مدیران در این استان با مردم برای ایجاد زیست بهتر همفکری کنند تا اقدامات موثر برای زندگی بهتر مردم فراهم شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.