صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / دهقانی: برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی CFT به درخواست فراکسیون ولایی است

دهقانی: برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی CFT به درخواست فراکسیون ولایی است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این که جلسه صبح فردا (یک‌شنبه) کمیسیون امنیت ملی در صحن مجلس برای بررسی ابعاد لایحه CFT بنا به درخواست تعدادی از اعضای فراکسیون ولایی تشکیل می‌شود، گفت: متاسفانه شنیده‌ایم که قرار است فراکسیون ولایی هم‌زمان جلسه‌ای را بگذارد؛ حال این که این جلسه برای استماع نظرات مخالفان تشکیل می‌شود.

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فردا از ساعت شش صبح جلسه‌ای را در صحن مجلس بنا به درخواست نمایندگان آن هم اکثرا از فراکسیون ولایی، تشکیل می‌دهد تا به بررسی سوالات و ابهامات دوستان درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT)  بپردازد. به عبارت دیگر فلسفه وجودی جلسه فردا تقاضای فراکسیون ولایی از کمیسیون امنیت بود.

وی یادآور شد: بر این اساس از وزارتخانه‌های اطلاعات، خارجه، اقتصاد، بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان دانشگاهی برای بحث و تبادل نظر دعوت شدند اما انگار فراکسیون ولایی در همان زمان جلسه‌ای را در کمیسیون تلفیق تشکیل داده‌اند؛ حال این که ما این جلسه را برگزار کردیم تا همه نمایندگان از دیدگاه‌های مختلف حضور داشته باشند و تبادل نظر صورت گیرد. حتی اعلام شده که دوستان در فراکسیون ولایی می‌توانند کارشناسان مورد نظر خود را به مجلس برای بیان دیدگاه‌هایشان بیاورند.

دهقانی در پایان گفت که جلسه کمیسیون ساعت هشت صبح به پایان می‌رسد و بعد از آن مجلس وارد دستور می‌شود. این که ادامه کار و جلسه مجلس به صورت علنی یا غیر علنی برگزار شود، تحت اختیار رییس مجلس است. ما تنها مسئولیت جلسه کمیسیون از ساعت شش تا هشت را عهده‌دار هستیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: لایحه CFT یک ماده واحده به انضمام اعلامیه تفسیری و حق شرط‌های دولت و حق شرط‌های مورد نظر کمیسیون امنیت ملی را دارد که به حدود حق شرط و تحفظ می‌رسد.

لایحه CFT یکی از لوایح چهارگانه مورد تاکید گروه ویژه اقدام مالی (FATF) است که کمتر از ۱۰ روز از پایان مهلت سه ماهه این گروه برای ایران جهت تصویب کنوانسیون‌های چهار گانه باقی مانده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.