حمایت   از  استارت‌آپ‌ها   د‌ر تلکام  ۲۰۱۸

«كسب‌وكار» از بزرگ‌ترين رويداد مخابراتي ايران گزارش مي‌دهد

حمایت از استارت‌آپ‌ها د‌ر تلکام ۲۰۱۸

نوزدهمين دوره از نمايشگاه مخابراتي تلكام ايران در محل نمايشگاه بين‌المللي تهران در حال برگزاري است و شركت‌هاي زيادي در اين رويداد بزرگ شركت كرده‌اند.

شایلی قرایی

 تلکام امسال با شعار «دستاوردهای تازه، فرصت‌های پیش‌رو» با حضور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران، شرکت‌های سندیکای مخابرات ایران و ۲۳۰ شرکت از بخش خصوصی، ۱۶ شرکت از بخش دولتی و ۲۰ شرکت خارجی برگزار شده است. شرکت‌های بزرگ و شناخته‌شده و در کنار آنها شرکت‌های نوپا، کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها مجموعه ایران‌تلکام ۲۰۱۸ را تشکیل می‌دهند. مهم‌ترین نکته‌ای که در این نمایشگاه خودنمایی می‌کند، حضور شرکت‌های استارت‌آپی در کنار دیگر شرکت‌های بنام و شناخته‌شده است که آنها نیز سعی و هدف‌شان حمایت از کسب‌وکارهای نوپاست.
گزارش «کسب‌وکار» از این نمایشگاه حاکی است که تلکام ۲۰۱۸ نیز همانند دیگر رویدادهای مهم دیگر که طی چند سال اخیر برگزار شده، تمرکز خود را بر شرکت‌ها و حضور استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان گذاشته است. امسال در این نمایشگاه دستاوردهای زیادی از شرکت‌های حضوریافته به نمایش گذاشته شده که هدف برگزاری نمایشگاه را حمایت از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوین تداعی می‌کند. شرکت مخابرات ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در کشور امسال با هدف حمایت از استارت‌آپ‌ها در تلکام حضور یافته و مجید صدری، مدیرعامل این شرکت از حمایت گسترده از استارت‌آپ‌ها خبر داده است. صدری اعلام کرد: همکاری با استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مخابرات در نظر گرفتیم و قصد حمایت از این کسب‌وکارها را داریم. نمایشگاه تلکام می‌تواند فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های موجود در این بخش باشد.

پلتفرم پیام‌رسان سازمانی «دارکوب»
شرکت دانش‌بنیان «یکان‌دانش» یکی از شرکت‌های موفق در زمینه پلتفرم پیام‌رسان سازمانی است که در تلکام ۲۰۱۸ شرکت کرده است. این استارت‌آپ با در اختیار گرفتن یک غرفه سعی در نمایش آخرین دستاوردهای خود داشته و انصافا موفق هم عمل کرده است. «یکان‌دانش» ازسوی جمعی از نخبگان و طراحان بزرگ‌ترین پروژه‌های CTI خاورمیانه و با هدف توسعه و گسترش راهکارهای بومی ارتباطی تاسیس شده و هدف اصلی آن توسعه‌ فناوری با تکیه بر توان علمی کشور و تولید محصولات رقابت‌پذیر با محصولات جهانی با تکیه بر توان مهندسی ایرانی است.
این شرکت دانش‌بنیان با اتکا به توانایی‌ها و پتانسیل مهندسان ایرانی محصولاتی را تولید می‌کند که در سازمان‌ها جهت تسهیل در روند اجرایی امور کاربرد دارد. در این نمایشگاه این شرکت با ارائه مزایای بیشتری از پیام‌رسان سازمانی «دارکوب» سعی کرده برای سازمان‌ها حضور مفیدتری داشته باشد. «دارکوب» یک پلتفرم پیام‌رسانی امن است که به طور کامل ازسوی شرکت «یکان‌دانش» طراحی و ساخته شده است. این پلتفرم مبتنی بر سوئیچ ارتباطی پژوا (Pezhva) با قابلیت پردازش سریع انواع پیام (متنی، صوتی، تصویری) و برقراری سریع و امن کانال‌های ارتباطی در مقیاس بزرگ، توسعه یافته است و از پروتکل پژوا در پشت صحنه بهره می‌برد. سوئیچ ارتباطی پژوا و پروتکل پژوا نیز به طور کامل ازسوی شرکت «یکان‌دانش» طراحی و ساخته شده است.
در رابطه با برتری‌های «دارکوب» نسبت به دیگر رقبا در بازار باید اشاره شود که «دارکوب» تنها پلتفرم پیام‌رسانی است که ازسوی یک شرکت ایرانی تولید شده و از پشتیبانی مستقیم این شرکت برخوردار است. همچنین «دارکوب» تنها پلتفرم پیام‌رسانی است که امکان توسعه ربات‌های هوشمند با قابلیت پردازش زبان طبیعی (NLP) و درک جملات به زبان فارسی را ارائه می‌کند. در هر سازمانی بخش اعظم انرژی پرسنل روزانه صرف تعاملات مستقیم مانند مذاکره، پیگیری، تبادل اسناد، نظرخواهی و… می‌شود که این پلتفرم توانسته در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

کسب‌وکار نوین «جیرینگ»
کسب‌وکار «جیرینگ» هرساله در نمایشگاه تلکام حضور دارد و هر سال با حضوری پربارتر نشان داده برای ارتقای خدمات به مشتریان تلاش کرده است. این کسب‌وکار نوین نیز مانند دیگر شرکت‌ها با غرفه‌ای میزبان علاقه‌مندان است. این شرکت همچنین خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ‌ارائه‌دهنده خدمات مالی و پرداخت بر بستر تلفن همراه و تامین‌کننده خدمات حوزه فین‌تک معرفی کرده و به دلیل مدل خدماتی که ارائه می‌دهد، یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌ها را به خود اختصاص داده است.
«جیرینگ» در نمایشگاه ایران‌تلکام ۲۰۱۸ برای رونمایی از خدمات جدید خود در حوزه خدمات ارزش‌افزوده شامل سامانه استعلام چک و گردشگری شرکت کرده است. فروش شارژ انواع سیم‌کارت با تخفیف‌های منحصربه‌فرد، امکان پرداخت انواع قبوض شناسه‌دار، فروش بسته‌های اینترنتی همه اپراتورهای تلفن همراه کشور، دریافت موجودی سیم‌کارت‌های اعتباری، انتقال وجه کارت‌به‌کارت، خدمات کیف‌پول (موجودی، انتقال وجه، خرید و…)، کمک به مراکز نیکوکاری، فروش بیمه‌نامه‌های خاص (آتش‌سوزی، حوادث، درمان تکمیلی، کالای دیجیتال، عمر و…) و در نهایت ارائه بازی و سرگرمی هدفمند، بخشی از خدماتی است که «جیرینگ» از طریق سامانه #۷* و اپلیکیشن جیرینگی برای مشتریان فراهم کرده است.

تولید sim-sd برای نخستین بار
اپراتور اول تلفن همراه نیز همانند سال‌های گذشته با در اختیار داشتن غرفه‌ای بزرگ و ارائه خدمات و محصولات متنوع شلوغ‌ترین غرفه تلکام امسال است. اپراتور اول تلفن همراه با اختصاص فضایی بیش از ۳ هزار مترمربع به غرفه‌های خود، بزرگ‌ترین حضور نمایشگاهی را در ایران تلکام ۲۰۱۸ دارد. همان‌طور که از این اپراتور انتظار می‌رفت، محصولاتی جدید و خدماتی جالب توجه در غرفه آن وجود دارد. توسعه درگاه‌های فروش مستقیم با نسخه جدید فروشگاه آنلاین به نشانی shop. mci. ir، ایجاد سامانه ۸۹۶۲ جهت ارسال سیم‌کارت‌های Usim به در منزل، حراج خیریه شماره‌های رند و اختصاص درآمد حاصل از آن برای مدرسه‌سازی در مناطق محروم، برپایی فروشگاه جهت دسترسی آسان مشترکان همراه اول به انواع محصولات و خدمات از جمله ارائه و معرفی و فروش نقدی و اقساطی مودم‌های همراه، رونمایی از رنج جدید شماره‌های همراه اول در سامانه گلچین و ارائه سیم‌کارت انارستان از دیگر برنامه‌های اپراتور اول در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۸ است.
همچنین علاوه بر این خدمات، این اپراتور برای نخستین بار با ارائه (sim-sd) استفاده از سیم‌‌کارت و حافظه جانبی به صورت همزمان در گوشی‌‌های دو سیم‌‌کارته را فراهم کرده است که با استقبال زیادی روبه‌رو شد. سیم‌‌کارت جدید که (sim-sd) نام دارد، دارای چیپ کارت حافظه میکرو اس‌‌دی و چیپ نانوسیم است و امکان استفاده از سیم‌‌کارت دوم و کارت حافظه به صورت همزمان را در گوشی‌‌های دو سیم‌‌کارته بازار فراهم می‌کند.
بیشتر گوشی‌های هوشمند دو سیم‌کارته در بازار، تنها دو اسلات دارند که اسلات اول برای سیم‌کارت اول و اسلات دوم برای استفاده از سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه است. همراه اول قرار است (sim-sd) را در حافظه‌های ۸، ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت تولید و به مشترکان خود عرضه کند.

همچنین مطالعه کنید:

داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز ، ارسلان رحیمی مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.