صفحه اصلی / استان ها / قم / کمیته پیگیری ارزی در قم تشکیل می‌شود
کمیته پیگیری ارزی در قم تشکیل می‌شود

کمیته پیگیری ارزی در قم تشکیل می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: از سوی ستاد تنظیم بازار در جهت جلوگیری از نوسانات ارزی و رفع مشکلات ارز در قم کمیته پیگیری ارزی تشکیل می شود.

سکه و ارز

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، مهرداد غضنفری سه شنبه شب در شانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم که در تالار امام جواد(ع) در استانداری برگزار شد عنوان کرد:هر چند در چند ماه اخیر مشکلاتی در تامین کالا در بازار به وجود آمد اما با پیگیری های لازم در ستاد تنظیم بازار بسیاری از موانع رفع شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم افزود: برنامه ریزی های منسجم و نظارت دقیق و مستمر بر بازار تا حد زیادی مانع از بروز تخلفات توسط سودجویان می شود.

وی در مورد کمبود لاستیک در بازار و مشکلات در حوزه حمل و نقل بیان کرد: در گذشته ۱۰ درصد از سهمیه لاستیک کشور به قم تعلق داشت اما این میزان به یک درصد رسیده و با کمبود لاستیک مواجه ایم.

غضنفری خاطرنشان کرد: در استان قم ۴ هزار ناوگان حمل و نقل وجود دارد که ظرفیت بزرگی است و نگاه ویژه‌ای در تامین اقلام مورد نیاز را می طلبد.

وی اظهار کرد: در جهت تامین لاستیک برای ناوگان با عزم جدی پیگیر مطالبات هستیم قم استانی استراتژیک است و باید اهتمام خاصی در رفع موانع در ناوگان حمل و نقل دیده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم افزود: با تمهیدات لازم از سوی ستاد تنظیم بازار در جهت جلوگیری از نوسانات ارزی و رفع مشکلات ارز در قم کمیته پیگیری ارزی تشکیل می شود.

وی گفت: این کمیته می تواند فرآیند تامین اعتبارات ارزی را برای واحدهای تولیدی و تامین مواد اولیه و رفع مشکلات مالی را تسریع کند.

رضا سیار فرماندار قم نیز در این جلسه تصریح کرد: امتناع از فروش کالا به بهانه گران فروشی تخلف است و باید با متخلفان به شدت برخورد شود مردم نیز هر گونه تخلف را گزارش دهند تا مانع از بروز بحران شویم.

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز بیان کرد: این ستاد اختیار افزایش کالا طبق مصوبات تا ده درصد را دارد و باید مردم با همراهی لازم تخلفات را گزارش دهند.

مهدی ریاضی مدیر کل تعزیرات حکومتی قم در بخش پایانی بیان کرد: در حدود ۹۷ درصد از کالاهایی که احتکار شده بود به عرصه توزیع در بازار قم بازگشت در حال حاضر نیز بازرسی های گسترده ای بر نحوه توزیع اقلام وجود دارد.

گفتنی است در این جلسه نوسانات کالاهای اساسی و اتخاذ تصمیم جهت کاهش مشکلات و گزارش کمیته های تخصصی تامین و توزیع کالا بررسی و تامین لاستیک ناوگان برون شهری و درون شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی بررسی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.