صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / برون رفت از چالش های حوزه خانواده باحضور فعالان و گروه های مردمی
برون رفت از چالش های حوزه خانواده باحضور فعالان و گروه های مردمی

رئیس بنیاد ملی خانواده تاکید کرد

برون رفت از چالش های حوزه خانواده باحضور فعالان و گروه های مردمی

رئیس بنیاد ملی خانواده گفت: مهمترین راهکار برای برون رفت از چالش های موجود در حوزه خانواده، دعوت از فعالان و گروه های مردم نهاد و سپردن کار به آن هاست.

حجت الاسلام رضا رویت رئیس بنیاد ملی خانواده گفت: خانواده از بزرگترین و اساسی ترین محورهای اجتماعی و موضوع بسیار پیچیده ای است که متاسفانه باید اعتراف کنیم در حال حاضر با چالش ها و آسیب های بسیاری رو به روست و نیاز به ورود مسئولان و بویژه نخبگان و عناصر فرهنگی و ان جی اوها است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رویت تاکید کرد: اگر بخواهیم در این حوزه اتفاق های خوب را رقم بزنیم چاره ای جز اینکه مردم به وسط میدان بیایند وجود ندارد؛ مشکلات این حوزه در گام اول به دست فعالان حوزه خانواده، نخبگان و گروه های مردمی رفع می شود.

وی با بیان اینکه که نمی خواهم نقش حاکمیت را کم رنگ کنم، افزود: تاکید ما در قدم اول این است که مردم، فعالان حوزه خانواده و گروه های مرد نهاد مهمترین نقش را دارند و قطعا مسئولان در جایگاه بعدی قرار می گیرند.

رئیس بنیاد خانواده اضافه کرد: لذا با این نگاه، حلقه مفقوده، حضور مردم و به عبارت بهتر پررنگ تر کردن حضور آنها در همه عرصه های مربوط به حوزه خانواده است.

وی با اشاره به اولین کنگره ملی خانواده و گردهمایی فعالان این حوزه که در ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۳۹۷ برگزار می شود گفت: به عقیده من برپایی این کنگره اتفاق بسیار خوبی در حوزه خانواده خواهد بود؛ بویژه اینکه فعالان این حوزه از سراسر کشور گرد هم می آیند و درباره مهمترین چالش ها و راهکارهای برون رفت از آن صحبت خواهند کرد.

رویت ادامه داد: ضمن این که در این همایش جدا از گروه های مردم نهاد، فعالان، نخبگان و اساتید دانشگاه، دستگاههای حاکمیتی نیز به صورت پررنگ پای کار می آیند. از وزارت کشور گرفته تا شورای عالی انقلاب فرهنگ، قوه قضائیه و دیگر دستگاههای مرتبط در حوزه خانواده.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.