به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر موسوی در جلسه شورای اداری و مالی دانشگاه تربیت مدرس که با حضور معاون پشتیبانی و منابع انسانی، مدیر امور اداری، مدیر مالی، مدیر تشکیلات و بهبود روشها ، مسئول بودجه و معاونان اداری و مالی دانشکده ها برگزار شد ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: امید است با همفکری و مشارکت و پیگیری همه معاونان اداری و مالی دانشکده ها به اهداف مورد نظر دست یابیم. دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی، محل تفکر و اندیشه و تضارب آرا است و جایی است که باید برای مشکلات راه حل ارائه کند.
وی گفت: از ابتدای شروع خدمتم به عنوان معاون پشتیبانی دانشگاه، جلسات حضوری با هیأت رییسه و مدیران گروه های تمام دانشکده ها برگزار کردم و سیاست ها و اهداف این معاونت را اعلام نمودم. سیاست ها در حوزه اداری و مالی دانشگاه سیاست های شفاف و روشنی است. ما باید تسهیل گر باشیم و فرآیندهای زائدی در حوزه اداری و مالی دانشکده ها و ستاد داریم که این امر انگیزه ها را از بین می برد و سیستم را فرسوده می کند. بازنگری ساختار و فرایندها و تشکیلات تفصیلی در حال انجام است و ما باید در فرآیندهایمان بازنگری اساسی انجام دهیم.
دکتر موسوی با تاکید بر اینکه هیچ گونه جذب نیرو تحت هیچ عنوانی نباید در دانشگاه صورت گیرد تصریح کرد: نسبت تعداد کارمند به اعضای هیات علمی باید یک به یک باشد که این نسبت در دانشگاه بدون احتساب نیروهای شرکتی، یک و نیم به یک است. ما باید پایش و پالایش نیروی انسانی را در دانشگاه انجام دهیم و نیروی انسانی از بخش هایی که انباشت نیرو داریم به بخش هایی که دچار کمبود نیرو هستند منتقل شود. نیروی انسانی ناکارامد برای دانشگاه مانند سم مضر است. ما به نیروی چابک و کارامد احتیاج داریم تا بتواند امور دانشگاه را به خوبی پیش ببرد و پرداخت خوبی هم از سوی دانشگاه به او صورت گیرد که مجبور به انتخاب شغل دوم نشود.
معاون پشتیبانی ومنابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: در حال حاضر شکافی میان کارمندان، اعضای هیات علمی و هیات رییسه و مدیران دانشگاه وجود داردکه آفتی برای دانشگاه است. ما سه رکن در دانشگاه داریم که شامل کارمندان، دانشجویان و اعضای هیات علمی می باشد و همه عضو یک خانواده ایم و باید با دانستن جایگاه خود وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.
وی بر لزوم صرفه جویی و کم کردن هزینه ها در دانشگاه تاکید کرد و گفت: ما می توانیم برای پیشبرد برخی از امور به ویژه در آزمایشگاه ها از نیروی کار دانشجویی استفاده کنیم که هزینه کمتری برای دانشگاه خواهد داشت.
دکتر موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری امور رفاهی و امور بیمه ای کارکنان اشاره کرد وگفت: ما طی مذاکراتی با بیمه، توانستیم بیمه ای با شرایط بسیار مطلوب را برای کارکنان در نظر بگیریم که قرارداد آن به زودی امضا می شود. در بحث مسائل رفاهی کارکنان و اعضای هیات علمی نیز ضعف های زیادی وجود دارد که درصددیم با رفع آنها ، حس تعلق سازمانی را به کارکنان وخانواده های آنان بدهیم که بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار داشت: خرید اقلام کلان دانشگاه مانند کامپیوتر، تونر، کاغذ و … در دانشگاه متمرکز می شود تا به قیمت یکسان و مناسب برای تمام واحدها خریداری شود.
دکتر موسوی تصریح کرد: بر اساس برنامه تحول دانشگاه تا سال ۱۴۰۰ باید ۳۰ درصد امور دانشگاه از محل درآمدهای دانشگاه اداره شود و ما باید به سمت درآمدزایی حرکت کنیم و این درآمدزایی نیز باید با پژوهش هایی در راستای حل مشکلات کشور وجامعه صورت گیرد.
معاون پشتیبانی ومنابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس در پایان گفت: بودجه سال آتی دانشگاه را به دو صورت وضع مطلوب و انقباضی می بندیم تا در شرایط سخت نیز بتوانیم با بودجه انقباضی دانشگاه را اداره کنیم.
در ادامه غلامرضا خاکسار مدیر امور مالی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اهمیت تصفیه حساب مالی واحد ها تاکید کرد: با رفع برخی از مشکلاتی که در نرم افزار دوران وجود داشت توانستیم بدهی و میزان تصفیه حساب واحدهای دانشگاه را بررسی و رصد کنیم که با توجه به ابلاغی که به واحدهای بدهکار داده شده است در صورت عدم تصفیه حساب، اسناد ضمیمه شده و به دیوان محاسبات ارجاع می شود.
وی گفت: با تصویب آیین نامه تن خواه در هیات ریسه دانشگاه بسیاری از این مشکلات به حداقل خواهد رسید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه محمد خجسته سرپرست دفتر برنامه و بودجه دانشگاه گزارشی از نحوه بودجه ریزی سال ۹۸ دانشگاه ارائه کرد و اظهار داشت: طی چند سال اخیر بودجه اختصاص یافته به دانشگاه ها از سوی سازمان برنامه و بودجه بر اساس میزان هزینه ها پرداخت نمی شود بلکه بر اساس مدلی بودجه دانشگاه تعیین می شود که این مدل شامل تعداد سرانه دانشجویی است که شامل اعضای هیات علمی و رتبه آنها نیز می شود که تعیین کننده بخشی از بودجه است و بخشی نیز شامل شاخص های عملکردی و شاخص های کیفی است.
وی در ادامه از معاونان اداری و مالی دانشکده ها خواست تا فرم های مربوط به اطلاعات دانشکده ها را تکمیل کنند تا در پایان مهر ماه بودجه دانشگاه آماده و به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شود.
در پایان معاونان اداری و مالی دانشکده ها به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص امور مالی، رفاهی، بودجه و … پرداختند.
انتهای پیام