صفحه اصلی / سرخط خبرها / چاره‌ای جز مدارا با قیمت کاغذ نداریم
چاره‌ای جز مدارا با قیمت کاغذ نداریم

چاره‌ای جز مدارا با قیمت کاغذ نداریم

مدیر نشر به‌نگار درباره قیمت کاغذ و به تبع آن چاپ کتاب، گفت: به نوعی با این اوضاع کنار می‌آییم. اوضاع نابه‌سامان است اما ناچاریم بسازیم و مدارا کنیم.

پریا آقایی مدیر انتشارات به‌نگار گفت: در حال حاضر چند عنوان کتاب زیر چاپ داریم که تا چند روز آینده منتشر و عرضه می‌شوند؛ یکی از این کتاب‌ها چاپ اولی و دوتای دیگر تجدیدچاپی هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی افزود:‌ کتاب جدیدمان، مجموعه‌داستان «ریشه‌های غریب» نوشته کَرم‌رضا تاج‌مهر است که اولین کتابش، پیش‌تر موفق به کسب جایزه مهرگان شده است و حالا قرار است کتاب جدیدش را چاپ کنیم.

این ناشر درباره شرایط گرانی کاغذ و چگونگی چاپ کتاب در این وضعیت گفت: راستش ما با وجود شرایط مورد اشاره، مدتی کتاب چاپ نکردیم اما دیدیم نمی‌شود چاپ نکرد و باید کاری صورت داد. یک‌سری از کتاب‌هایمان تمام شده و باید تجدید چاپ می‌شدند. بنابراین دست به کار شدیم.

آقایی در ادامه درباره چگونگی خرید کاغذ در وضعیت موجود گفت: خوشبختانه هنوز یکی دو واردکننده کاغذ هستند که منصفانه برخورد می‌کنند و با قیمت همان ارزی که گرفته‌اند، کاغذشان را می‌فروشند. ما هم توانستیم با آن‌ها همکاری کرده و برخی از عناوین‌مان را چاپ و تجدید چاپ کنیم. این کاغذفروش‌ها مانند برخی دیگر از فعالان این صنف فعالیت نمی‌کنند که کاغذ را با یک قیمت ارز وارد کنند و با قیمت دیگری بفروشند.

این مدیر نشر درباره مساله افزایش قیمت کتاب‌هایش گفت: راستش مجبوریم قیمت را بالا ببریم و از این جهت، چاره‌ای نداریم. چون نمی‌توانیم کاری جز این انجام بدهیم. ناچاریم به نسبت قیمتی که برایمان تمام می‌شود، قیمت کتاب را بالا ببریم. ما جلد اول کتاب «کاپیتان زیرشلواری» را چاپ کردیم و دو هفته بعد که می‌خواستیم جلد بعدی‌اش را منتشر کنیم، دیدیم نمی‌شود. مجبور شدیم مدتی منتظر بمانیم. به همین دلیل یک ماه متوقف شدیم تا بتوانیم جلد دوم را با قیمت تمام‌شده معقولی برای خودمان و همچنین برای مخاطب، چاپ کنیم. قیمت مقداری بالاتر و پایین‌تر می‌شود اما بالاخره کتاب عرضه می‌شود. چون جلد یک کتاب را با ۱۵ هزار تومان عرضه کردیم، جلد دوم را هم با همان قیمت زدیم.

وی در پایان درباره میزان افزایش قیمت کتاب‌ها گفت: خب، خیلی هم نمی‌شود قیمت کتاب‌ها را بالا برد. چون یکی از عوارضش این است که مخاطب از خریدن کتاب منصرف می‌شود. به طور خلاصه می‌توانم بگویم داریم به نوعی با این اوضاع کنار می‌آییم. اوضاع نابه‌سامان است اما ناچاریم بسازیم و مدارا کنیم.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.