صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / هادی‌زاده: امید به کسب مدال‌های زیادی توسط نابینایان و کم‌بینایان در پاراآسیایی داریم
هادی‌زاده: امید به کسب مدال‌های زیادی توسط نابینایان و کم‌بینایان در پاراآسیایی داریم

هادی‌زاده: امید به کسب مدال‌های زیادی توسط نابینایان و کم‌بینایان در پاراآسیایی داریم

نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان اعزامی به بازیهای پاراآسیایی گفت: هرچند ازبکستان، تایلند، مالزی، اندونزی و ژاپن سرمایه گذاری خوبی در ورزش نابینایان و کم‌بینایان انجام داده‌اند و کار را برای ما سخت می‌کند، اما برای کسب مدال از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

علی اضغر هادیزاده

علی اصغر هادیزاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به حضور نابینایان و کم‌بینایان در ۶ رشته دوومیدانی، شنا، دوچرخه سواری، گلبال، شطرنج و جودو در بازیهای پاراآسیایی خاطرنشان کرد: در رشته هایی چون شنا و دوومیدانی با توجه به رکورد، سوابق و سطح تمرینات ورزشکاران تا اندازه ای پیش بینی نتایج و مدال ها امکانپذیر است؛ اما در رشته های تیمی همچون گلبال این کار بسیار سخت است.

وی گفت: در بازیهای پاراآسیایی اینچئون تیم ملی گلبال مردان به عنوان قهرمانی رسید و زنان نایب قهرمان شدند و ما برای حفظ این جایگاه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد. البته سایر کشورها از جمله اندونزی و ژاپن به دلیل میزبانی‌شان برای بازیهای آسیایی و المپیک، سرمایه گذاری گسترده ای در رشته های مختلف معلولان کرده اند تا مدالها را به راحتی از دست ندهند.

هادیزاده ادامه داد: در شطرنج برای نخستین بار دو تیم زنان و مردان به بازیهای پاراآسیایی اعزام می‌شوند و پیش‌بینی مدال تا حدودی کار سختی است. اما شطرنج‌بازان ایران جایگاه خوبی را در سطح جهان دارند و از رنکنیگ خوبی برخوردارند، بنابراین امید زیادی داریم که در شطرنج بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: در دوچرخه‌سواری اگرچه شناخت زیادی از حریفان آسیایی نداریم، اما دوچرخه‌سوار اعزامی تمرینات خوبی را در مشهد، تبریز و زنجان پشت سر گذاشته و رکوردهای خوبی را کسب کرده است، امیدواریم در این رشته نیز صاحب مدال شویم. همچنین در جودو یکی از کشورهای صاحب سبک هستیم و شانس زیادی برای مدال‌آوری داریم، بنابراین اگر اتفاق خاصی رخ ندهد امیدوار به کسب مدالهای خوش رنگی در جودو هستیم.

وی در پایان گفت: کاروان ورزش نابینایان و کم‌بینایان در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا با ۵۶ ورزشکار متشکل از ۲۲ دوومیدانی کار (۵ زن و ۱۷ مرد)، گلبال (۱۲ ورزشکار زن و مرد)، شطرنج (۱۲ ورزشکار زن و مرد)، شنا (۲ شناگر)، دوچرخه سواری (یک ورزشکار) و جودو (۷ ورزشکار) در سومین دوره بازیهای پاراآسیایی جاکارتا شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.