صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / هزینه‌هایی که دانش‌آموزان معلول را خانه‌نشین می‌کند
هزینه‌هایی که دانش‌آموزان معلول را خانه‌نشین می‌کند

هزینه‌هایی که دانش‌آموزان معلول را خانه‌نشین می‌کند

آموزش و پرورش افراد با نیازهای ویژه، همانند سایر شهروندان حقی همگانی است و علیرغم آنکه گفته می‌شود هزینه تحصیل یک دانش آموز استثنایی چهار برابر هزینه تحصیل یک دانش آموز عادی است، آموزش و پرورش با افزایش بودجه سعی داشته، طی سال‌های گذشته امکان تحصیل افراد شناسایی شده در طرح‌های غربالگری و سنجش سلامت را به سمت مدارس خاص هدایت و یا در قالب طرح تلفیقی فراگیر به مدارس عادی ارجاع کند.

آغاز سال تحصیلی مدرسه استثنایی رجائیه

به گزارش کسب و کار نیوز می‌گوید: بخشی از مشکلات مربوط به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی حل شده است. البته در مابقی استان‌ها به جز تهران روال پرداخت ایاب و ذهاب همانند سال گذشته است.

وی می‌افزاید: تلاش می‌کنیم با توجه به بودجه موجود تا ۶۰ درصد هزینه مربوط به ایاب و ذهاب را بپردازیم و ۴۰ درصد مابقی را باید خانواده‌ها و خود ادارات کمک کرده و پرداخت کنند.

مشکلات موجود بدلیل گران شدن ایاب و ذهاب است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه علت بروز مشکل در تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزی به این موضوع برمی‌گردد که هزینه ایاب و ذهاب افزایش یافته و گرانتر شده است می‌گوید: البته سعی می‌کنیم میزان کمک سرویس به نقاط محروم بخصوص مناطق مرزی را به ۸۰ درصد برسانیم.

قدمی ادامه می دهد: البته علیرغم مضایق اعتباری، برای خدمات حمایتی و تامین هزینه های پزشکی و توانبخشی و دارویی دانش آموزان سه ملیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

دانش آموزان یتیم و بی‌بضاعت حمایت می‌شوند

وی درباره خانواده‌های کم بضاعت که حتی توان پرداخت هزینه کتاب و لباس فرم ندارند و فرزندشان از تحصیل باز می‌ماند نیز اظهار می کند: مشکلاتی وجود دارد اما برای دانش آموزان بی بضاعت شاغل به تحصیل در مدارس استثنایی از طریق سازمان بویژه برای دانش آموزان یتیم برنامه‌های حمایتی اجرا خواهد شد.

دریافت هرگونه پول جهت ثبت نام در مدارس دولتی استثنایی؛ ممنوع

خانواده‌ها باید در تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی مشارکت کنند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره علت دریافت وجه از خانواده‌ها هنگام ثبت نام در مدارس استثنایی توضیحاتی ارائه و تاکید می‌کند که دریافت هرگونه پول جهت ثبت نام در مدارس دولتی استثنایی ممنوع است. در شهر تهران سرویس ایاب و ذهاب توسط شهرداری تامین شده است و هزینه‌ای از والدین در این خصوص نباید اخذ شود.

وی می افزاید: اما در سایر استان‌ها والدین باید در تامین بخشی از هزینه‌های مربوط به سرویس ایاب وذهاب مشارکت کنند و وجهی بپردازند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.