صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / دبیرفدراسیون تیراندازی: قیمت ساچمه چند برابر شده است
دبیرفدراسیون تیراندازی: قیمت ساچمه چند برابر شده است

باید دید اعزام به کویت به نفع یا به ضرر است

دبیرفدراسیون تیراندازی: قیمت ساچمه چند برابر شده است

دبیر فدراسیون تیراندازی می‌گوید که برای تهیه ساچمه باید پول بدهیم. پیش از این با هزینه کمتری آن‌ها را می خریدیم ولی الان قیمتشان چند برابر شده است.

ملک محمدی دبیر فدراسیون تیراندازی

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا ملک محمدی دبیر فدراسیون تیراندازی، در مورد اردوهای تیم ملی و کمبود فشنگ و ساچمه اظهار کرد: ما بهترین مربیان را برای ملی‌پوشان به خدمت گرفتیم و از هیچ کوششی برای آن‌ها فروگذار نکرده‌ایم. در حال حاضر چون این دو جوان تیرانداز که سهمیه المپیک گرفته‌اند در بخش بادی مسابقه خواهند داشت نیاز به ساچمه داشتند که بهترین سلاح و بهترین ساچمه تست شده در اختیارشان بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی در تهیه مهمات نداریم، گفت: مشکل تنها پول است. برای تهیه ساچمه باید پول بدهیم. سابقا با هزینه کمتری آن‌ها را می خریدیم ولی الان قیمت آنها چند برابر شده است. فشار مالی کمی اذیت کننده است. البته ما ورزشکاران را دست خالی نگذاشته‌ایم، حتی حریفان تمرینی آن‌ها را نیز ساپورت می‌کنیم و به آن‌ها هم امکاناتی از قبیل ساچمه می‌دهیم.

وی در خصوص کسب سهمیه المپیک توسط دو تیرانداز جوان ایران افزود: نباید به سادگی از این موضوع گذشت. کار آن‌ها بی سابقه بود. آن‌ها با امتیاز این سهمیه را کسب کردند. شاید برخی دوره‌ها ما با وایلدکارت سهمیه می‌گرفتیم اما این دو جوان جنگیدند تا سهمیه گرفتند. درست است که این کسب سهمیه در زمان فدراسیون ما انجام شده اما خب باید دانست که جوانان با استعداد زیادی در ایران وجود دارند. مسابقات قهرمانی کره هم شاهد دیگری بر استعداد جوانان ما است. آنها توانستند درآن مسابقات خوب بدرخشند و مدال بگیرند. ذوالفقاریان و صلواتی ماه‌ها است که در اردوی آماده سازی تیم ملی هستند و به مسابقات آزاد و اروپایی رفته‌اند. خوشبختانه هم با دست پر برگشتند.

ملک‌محمدی در مورد پیش بینی‌اش از عملکرد ورزشکاران اعزامی به المپیک جوانان گفت: این دو جوان هم آمادگی خوبی دارند و هم خوش شانس هستند. رکوردهای آنها را که بررسی می‌کنیم رکوردهای خوبی است و رسیدن به مدال برای آن‌ها متصور است. امیدواریم که آن روز روزشان باشد. اگر روزشان باشد یقین دارم که ما را ناامید نخواهند کرد و دست پر بر می‌گردند. اینانلو که از بهترین مربیان ما است را با آنها به مسابقات می فرستیم، اینانلو با هردوی آن‌ها دوست است و در یک فضای خوب و فنی دوستانه آن‌ها به آرژانتین می روند. برای آن‌ها آرزوی بهترین‌ها را داریم.

او در خصوص مربی تیم ملی تفنگ و عدم حضورش در اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: گوران ماکسیموویچ مربی خوب و قوی است. تیراندازان او را دوست دارند و ما هم به او اعتقاد داریم. او برای ما مقام‌های خوبی آورده و برای ما خوش یمن هم بوده است. انسان منعطف، خوش رفتار و قانعی است و اصلا بد مزاج نیست. ملی‌پوشان به او تکیه کرده‌اند و وقتی در کنار تیم ما می نشیند مثل وزنه‌ای است. او چون تازه از مسابقات کره و جاکارتا آمده است مدتی به استراحت رفته است. بعد از استراحتش اگر اردوی بلندمدتی داشته باشیم حتما از او خواهش می‌کنیم تا بیاید.

ملک محمدی در مورد آغاز اردوهای بلندمدت تیم ملی گفت: باید هدف‌گذاری کنیم. اولین مسابقات کسب سهمیه المپیک دهلی است. البته مسابقات سلاح‌های بادی کویت را هم پیش رو داریم اما احتمالا تیم را نمی فرستیم. ورزشکاران می‌خواهند خود را برای مسابقات دهلی آماده کنند و شاید اعزام به کویت مزاحم روند کار و برنامه مربیان باشد. لذا امکان دارد فقط مسابقات دهلی را هدف قرار دهیم که سهمیه هم توزیع می‌شود. هدف ما مسابقات دهلی است و برای آن برنامه‌ها را شروع و اردوهای تدارکاتی را آغاز می‌کنیم و از حضور مربیان هم بهره می‌گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که اینانلو مربی تیم ملی مسابقات سلاح‌های بادی را برای تیم ملی موثر عنوان کرده است گفت: در ورزش بحثی به نام اوردوز داریم. البته اگر اینانلو به عنوان مربی و کارشناس این موضوع را مطرح کرده است قابل بحث و بررسی است. اما باید ورزشکار در یک بازه زمانی به پیک آمادگی و اوج برسد. نمی توان تقویم را جلوی خود بگذاریم و تصمیم بگیریم.

دبیر فدراسیون تیراندازی افزود: باید ببینیم کدام یکی از بچه ها می توانند خودشان را برای این مسابقات آماده کنند و برای کدام یک از ورزشکاران این مسابقه تدارکاتی محسوب می‌شود . این ها را باید بررسی کرد تا ببینیم اعزام به کویت به نفع یا به ضرر ما است. البته خستگی خود ورزشکاران نیز موضوع دیگری است. درس، زندگی و خانواده هم مهم است و شاید دو سه نفری بخواهند به مسابقات بروند ولی چند نفر دیگر تمایل ندارند . صحبت‌های ضد و نقیض زیاد است. اما در پایان باید بگویم که ما این موضوع را در کمیته فنی بررسی می‌کنیم و به بحث می گذاریم اگر به نفع عموم ورزشکاران باشد اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.