صفحه اصلی / استان ها / همدان / مردم خانه‌های خود را تبدیل به انبار نکنند
مردم خانه‌های خود را تبدیل به انبار نکنند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان همدان:

مردم خانه‌های خود را تبدیل به انبار نکنند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه نقش مردم در شرایط اقتصادی کنونی از همه مهمتر و پررنگ‌تر است، بیان کرذ: اگر مردم خرید خود را مدیریت کنند و خانه‌های خود را تبدیل به انباری از کالا نکنند مشکلی بابت کمبود کالا وجود ندارد.

خرید

مجید زرین‌دلاور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اگر کمبود مقطعی هم وجود داشته باشد وظیفه دولت و ستاد تنظیم بازار است که این کمبود را جبران کند، اظهار کرد: مسئولان ۲۴ ساعته درحال تلاش بوده و پیوسته درحال رصد، مدیریت و پیگیری هستند.

وی با بیان اینکه با تدبیر دولت و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط ستاد تنظیم بازار انبارهای کشور از کالاهای استراتژیک و اساسی پر شده است، گفت: با تقویت حوزه بازرسی و نظارت و ایجاد گشت‌های مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر حوزه‌های نظارتی بازار را زیر ذره‌بین داریم.

زرین‌دلاور با بیان اینکه تمام دستگاه‌های ذیربط در حوزه اقتصادی در ستاد تنظیم بازار حضور دارند، عنوان کرد: با فعالسازی هفتگی کارگروه‌های تنظیم بازار مرکز استان با ریاست استاندار و همچنین شهرستان‌ها با ریاست فرمانداری‌ها تأمین، توزیع و تنظیم بازار را رصد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیاز سالانه لاستیک استان بررسی و برآورد شده است، گفت: با هماهنگی استانداری و اداره حمل‌ونقل جاده‌ای و با پیگیری‌های تنظیم بازار نیاز استان را به تهران گزارش کردیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: با تدبیر دولت و ستاد تنظیم بازار کشور و سازمان صمت عوارض گمرک لاستیک‌های سنگین وارداتی از ۲۵ درصد به ۵ درصد کاهش یافت.

زرین‌دلاور با اشاره به اینکه نیاز استان در زمینه لاستیک خودروهای سنگین و اتوبوسی ۷۲ هزار حلقه لاستیک در سال است، اظهار کرد: برای توزیع لاستیک در حال هماهنگی با انجمن صنفی رانندگان و لاستیک‌فروشان هستیم.

وی با تأیید این خبر که مقداری کمبود روغن خوراکی در بازار وجود دارد، بیان کرد: ستاد تنظیم بازار و انجمن تولیدی روغن خوراکی تصمیم به افزایش ۱۰ درصدی آن گرفتند که در روزهای آینده این کمبود مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمده روغن خام مورد نیاز کشور وارداتی است، اضافه کرد: روغن خام پس از واردات با فرآوری که در داخل کشور صورت می‌گیرد، برای عرضه به بازار آماده می‌شود که قیمت ارز بر روی قیمت آن تاثیرگذار است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به ممنوعیت صادرات گوجه غیرگلخانه‌ای، گفت: قوطی و شیشه و فرآیندهای تولید باعث افزایش قیمت رب گوجه‌فرنگی شده است.

زرین‌دلاور با تأکید بر اینکه دو هدف در اقدام رئیس جمهور در انتصاب وزیر کشور به پست اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با این اقدام گزکی دست دشمن نمی‌افتد تا این احساس را القا کند که اقدامات و حملات او کارساز بوده است و نیز مردم دچار ناامیدی و ناامنی نمی‌شوند و حس امید به مردم بیشتر القا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار واردات اقلام مورد نیاز وارداتی انجام شده است و مشکلی از این جهت وجود ندارد، بیان کرد: در هیچ اقلامی از کالا مشکل کمبود نداریم البته به صورت مقطعی برخی اقلام دچار کمبود موقتی می شوند که با تدبیری که توسط دولت صورت می‌گیرد و اختصاص ارز مورد نیاز برای واردات با هماهنگی‌های ستاد تنظیم بازار و انجمن‌های صنفی موضوع مدیریت و تدبیر می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با توجه به اینکه باید با همراهی و همدلی یکدیگر را کمک کنیم تا از این مشکلات به سلامت عبور کنیم، گفت: همانطور که شاهد وحدت در بین مسئولان و به ویژه سران قوا همانند جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی هستیم، سران قوا وضعیت اقتصادی کشور را رصد می‌کنند و با تدبیری که می‌اندیشند درصدد رفع مشکلات هستند.  

وی با تأکید بر اینکه در این مقطع زمانی درگیر دشمنی دشمن نادان هستیم و باید رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی درست و دقیق در این شرایط کمک کار ما باشند، افزود: مردم خبرهایی که در فضای مجازی و رسانه‌هایی که قانونی نیستند و کار آنها فقط پمپاژ اخبار منفی است، توجه نکنند و اخبار خود را از طریق آن دست از رسانه‌های دیداری و شنوایی که قانونی و مورد اعتماد هستند، پیگیری کنند.

زرین‌دلاور در ادامه یادآور شد: ما از این گردنه‌های سخت بسیار داشتیم و از همه آن به سلامت عبور کردیم که از این گردنه نیز با سلامت عبور خواهیم کرد و با حمایت مردم و دولت و مدیریت صحیح منابع همانطور که خرمشهر را پس گرفتیم، اقتصاد را نیز پس می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد نیاز کاذب در بازار تقاضا نیز افزایش می‌یابد، بیان کرد: این رفتار خود باعث کمبود کالا و افزایش قیمت آن می‌شود و مردم با مدیریت صحیح و منطقی باید بر اساس نیازهای خود هزینه کنند که هم باعث کاهش هزینه و همچنین ملتهب نشدن بازار می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ شکایات و نظرات خود را با سازمان صنعت، معدن و تجارت در میان بگذارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.