صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / سومین کنگره بین‌المللی تغذیه برگزار می‌شود
سومین کنگره بین‌المللی تغذیه برگزار می‌شود

آذرماه؛

سومین کنگره بین‌المللی تغذیه برگزار می‌شود

سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره تغذیه ایران 28 تا 30 آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

کنگره تغذیه ایران

دکتر تیرنگ نیستانی – دبیر علمی کنگره بین‌المللی تغذیه در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: دوسالانه کنگره تغذیه ایران که با حضور پژوهشگران و دانشمندان خارجی همزمان با کنگره بین‌المللی تغذیه برگزار می‌شود، بی‌تردید یکی از مهم‌ترین رخدادهای علمی در حوزه علوم تغذیه در کشور و در منطقه است؛ چراکه طی آن پژوهشگران، دانشمندان و سیاستگذاران، تجربیات و آخرین دستاوردهای علمی خود را در زمینه مشکلات غذا و تغذیه به بحث و تبادل نظر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه روند پرشتاب و نگران‌کننده افزایش وقوع بیماری‌های غیرواگیر در ایران و دیگر کشورهای جهان حاکی از اهمیت و ضرورت اصلاح شیوه زندگی و به ویژه تغذیه و نیز آموزش شیوه زندگی سالم به فرزندان و نسل‌های بعدی است، تصریح کرد: امروزه مساله تغذیه و سلامت بیش از پیش به یک چالش تبدیل شده، چالشی که همدردی، هم‌اندیشی و چاره‌اندیشی همه متخصصان حوزه‌های مرتبط با تغذیه، کشاورزی، محیط زیست، اقتصاد و نیز سیاست‌گذاران را می‌طلبد که امیدواریم این کنگره بتواند چنین فرصتی را فراهم کند.  

وی با اشاره به موضوع اصلی کنگره امسال مبنی بر «تغذیه پایدار برای زندگی شاد و فعال»، خاطرنشان کرد: این موضوع با بررسی نقطه نظرات صاحبنظران و با توجه به نیاز جامعه امروز انتخاب شده و در واقع تاکیدی است بر نقش تغذیه در ارتقای کیفیت زندگی. تغذیه پایدار به عوامل زیادی مانند کشاورزی و اقتصاد پایدار و پویا وابسته است و این خود نشان دهنده اهمیت همکاری‌های بین‌بخشی و بین‌المللی برای بهبود کیفیت زندگی افراد از طریق تامین تغذیه پایدار است.

وی با بیان اینکه این کنگره با هماهنگی و همکاری انجمن تغذیه ایران و انجمن علمی تغذیه ایران در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: بحث شادی یکی از موضوعات مهم جامعه امروز است که توجه به آن در موضوع کنگره امسال گنجانده شده است. همچنین در کنگره امسال جلسات متعددی در قالب سخنرانی‌های کلیدی، جامع، علمی و همچنین میزگرد و سمپوزیم و ارائه کارهای پژوهشی به شکل پوستر و کارگاه های آموزشی ارایه می شود.

نیستانی با اشاره به کنگره تغذیه به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین و پرشرکت کننده‌ترین کنگره‌ها در ایران و حتی جهان، عنوان کرد: دانش و علم تغذیه مخاطبان زیادی را در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی و بهداشت و حتی رشته‌های غیرپزشکی در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به محورهای کنگره امسال، اظهار کرد:  امنیت تغذیه‌ای، ایمنی و سلامت غذا،  تغذیه و بیماری‌ها، مراقبت های تغذیه ای در بیمارستان، سیاست‌های غذا و تغذیه، تغذیه در شرایط ویژه (بحران‌ها وبلایا)، تغذیه ورزشی و ورزشکاران، تغذیه سلولی مولکولی، فن‌آوری‌های نوین در حوزه‌ تغذیه، تغذیه و شادی پایدار و تازه‌های علوم تغذیه برخی از محورهای اصلی کنگره را تشکیل می‌دهند.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی تغذیه در خاتمه با اشاره به دشواری‌های برگزاری کنگره در وضعیت کنونی، اظهار کرد: ما به عنوان پژوهشگر و کسانی که همیشه برای بهبود امور امید داشته و با همین امیدواری به ارتقای سلامت بشریت، دست به تحقیق و پژوهش می‌زنیم، امیدوارم کنگره امسال نیز مانند سال‌های گذشته با موفقیت برگزار شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مصرف ماهانه ۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، هانی تحویل زاده گفت: سازمان غذا و دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.