صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / دلار در اراک قیمت ندارد!

دلار در اراک قیمت ندارد!

با وجود سیر نزولی قیمت دلار از روز گذشته در کشور، ارز در بازار اراک و صرافی‌ها قیمتی برای دلار عنوان نمی کنند.

دلار

به گزارش کسب و کار نیوز، از شب گذشته بازار ارز و دلار در کشور روی دیگری به خود دید، تا دیروز بازار خرید دلار در کشور داغ بود و افراد از هر دری ریال جور می‌کردند تا بتوانند دلار بخرند، اما دیشب ورق برگشت.

دلاری که تا دیروز به مرز ۱۹ هزار تومان رسیده بود ناگاه در سراشیبی قیمت‌ قرار گرفت به طوری که تا ۱۱ هزار تومان سقوط کرد و همین کاهش شدید قیمت باعث شد که خریداران دلار ظرف مدت کوتاهی به فروشنده تبدیل شوند و خیابان‌ها را زیر پا بگذارند و دست به دامان دلالان و صرافان شوند تا با فروش دلار خود کمتر متضرر شوند.

امروز نیز وضعیت به مانند شب گذشته همچنان ادامه دارد و از گوشه و کنار کشور همچنان خبر از کاهش نرخ ارز به گوش می‌رسد و حتی در برخی از استان‌ها و شهرها قیمت دلار به هشت هزار تومان هم رسیده است.

همین کاهش شدید قیمت باعث شد که سری به صرافی‌ها سطح شهر اراک بزنم، اما وضعیت در این شهر قدری متفاوت‌تر از شهرهای دیگر بود.

صرافی‌های اراک هیچ قیمتی برای دلار بیان نکردند، با این جمله که “قیمت نداریم، خرید و فروش هم نداریم” در واقع آب پاکی را روی دست فروشندگان ریختند.

تنها نکته قابل تامل بلاتکلیفی فروشندگان بود، در مقابل یکی از صرافی‌های شهر اراک علیرغم اینکه متصدیان صرافی پشت پیشخوان روی صندلی لم داده بودند، تعدادی از مردم داخل صرافی و عده‌ای بیرون از صرافی ایستاده بودند. گویی منتظر یک خبر، یک اتفاق و قیمت هستند تا بلافاصله وارد عمل شوند و از شر این دلار که دامانشان را گرفته خلاص شوند.

در مقابل یکی از پاساژهای اراک مردی حدود ۶۰ ساله ایستاده و زیرلب می‌گوید “دلار،دلار”.

به سمتش که رفتم بلافاصله گفت می‌خواهی دلار بفروشی، گفتم قیمت می‌خواهم، گفت “قیمت نداریم هر صرافی هم بروی قیمت نمی‌دهد!” فقط نمی دانم چرا با این وضعیت بدنبال فروشندگان دلار بود.

با وجود اینکه قیمت دلار در بازار غیررسمی در اغلب نقاط کشور چیزی در حدود ۸۹۰۰ تومان است، اما در اراک قیمتی اعلام نمی شود! حتی در روزهای گذشته نیز وضعیت این بازار در اراک به نسبت به دیگر شهرها متفاوت بوده است، به طوری که اگر برای خرید دلار مراجعه می‌کردید با طرح چند شرط از سوی صرافی‌ها مواجه می‌شدید به این شکل که بیش از ۱۰۰ دلار فروش نخواهیم داشت، مبادله به صورت کاملا نقد انجام می‌شود و نکته جالب تر اینکه دلار با قیمتی کمی بیشتر از قیمت بازار به شما فروخته می شود. به این معنا که قیمت دلار در بازار هر رقمی باشد قیمتی که شما باید می پرداختید قدری بالاتر بود و امروز هم که دیگر نه قیمتی وجود ندارد و نه خرید و فروشی!

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.