محمدرضا محمدی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت بازار لاستیک در حال حاضر بحرانی نیست، بلکه از ابتدا نیز بحرانی نبود و جوی که در بین مردم وجود دارد سبب ایجاد مشکل شده است.
این مسئول ادامه داد: ۲۰ درصد نیاز لاستیک کامیون در کشور تولید میشود و مابقی از خارج از کشور وارد میشد که به خاطر بروز برخی مشکلات کمبود به وجود آمد ولی در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.
وی افزود: گرانی تایر و کمبود آن دو عامل اساسی دارد که یک مورد ترس از کمبود بیشتر و احتکار است و دیگری افت میزان تولید کارخانجات تایرسازی داخلی است که از ابتدای شهریور این کارخانهها به طور مهندسی شده تعطیلات تابستانی خود را برقرار کردند و پس از آن مصاحبههایی در رابطه با کمبود و بحران لاستیک کردند که سبب تشدید نگرانی و ایجاد بحران ذهنی برای مردم شد.
محمدی با بیان اینکه کارخانهها با کمفروشی بازار را ملتهب کردند، خاطرنشان کرد: مردم باید در حد نیاز خود مصرف کنند و به دلیل افزایش احتمالی قیمت لاستیک در ماههای آتی که بیشتر از جانب غیرکارشناسان ارائه میشود، به بازارها وارد نشده و به محتکر خرد تبدیل نشوند.
رئیس اتحادیه لاستیکفروشان و پنچرگیران زنجان یادآور شد: با وجود اینکه از ابتدای شهریور ۹۲ تا امسال قیمت دولتی لاستیک پراید ۲۳۰ هزار تومان بود و از ابتدای شهریور تا کنون ۱۰ درصد افزایش قیمت لاستیک وجود دارد و متاسفانه مردم برای همین ۱۰ درصد افزایش قیمت برای خرید صف ایجاد کردهاند.
انتهای پیام