صفحه اصلی / اصناف / برندها / همکاری فولکس واگن و مایکروسافت در خدمات فضای ابری
همکاری فولکس واگن و مایکروسافت در خدمات فضای ابری

همکاری فولکس واگن و مایکروسافت در خدمات فضای ابری

فولکس واگن و مایکروسافت در ارائه خدمات فضای ابری با اتصال خودروها به یکدیگر با هم همکاری می کنند.

استراتژی فولکس واگن برای اتومبیل های هوشمند، چیزی فراتر از ایجاد یک سیستم عامل برای آنها است. این خودروساز می‌خواهد خدمات اینترنت یکپارچه را نیز برای خودرو ها اعمال کند. این شرکت با کمک مایکروسافت برای ساختن سرویس ابری Automotive Cloud و ارائه ویژگی های اینترنتی که در برخی مدل ها سازگار است، اقدام کرده است. این فضای ابری برای موقعیت هایی که شما در داخل ماشین قرار ندارید، اما به آن احتیاج دارید مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، در حالی که این دو شرکت به طور خاص به این ویژگی ‌ها و جزئیات آنها اشاره نکرده ‌اند، چرا که هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند، اما می‌توان گفت ویژگی هایی مانند پخش موسیقی در هنگام ورود به ماشین یا خاموش شدن آن در هنگام پیاده یا در هنگام رفتن به دفتر محل کار خودرو بتواند تماس یا یک تماس کنفرانسی وصل کند، از جمله ویژگی های این اتصال هستند.

همچنین می‌توان سرویس‌ های فولکس واگن مانند اشتراک گذاری خودرو را انتظار داشت. این سیستم موسوم به فضای ابری خودرویی یا (Cloud Automotive) روی پلتفرم سرویس ابری Azure مایکروسافت اجرا می‌شود، اما همچنین می‌تواند خدماتی که شما با آن آشنا هستید مانند اسکایپ را ارائه دهد.

سیستم عاملی روی اولین خودروی الکتریکی
هنوز هیچ برنامه زمانی مشخصی برای راه اندازی این پلتفرم وجود ندارد، اما فولکس واگن قصد دارد که سیستم عامل جدید خود را در اولین خودروی الکتریکی خود به نام I.D. در سال ۲۰۲۰ رونمایی کند. اندکی پیش بود که اخباری مبنی بر تلاش فولکس واگن برای تولید ۸۰ مدل خودروی برقی و الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ میلادی منتشر شد. اما حالا هنریش ووبکن – مدیر فولکس واگن در ایالات متحده آمریکا – به تازگی اعلام کرده است که دو مدل خودروی برقی اختصاصی برای این کشور طراحی و تولید کند. خودروی مدل I.D فولکس واگن با ارزان‌ترین مدل تسلا به رقابت خواهد پرداخت. قیمت این مدل جدید که یک خودروی سدان است، برای تولید انبوه در بازار ۳۵ هزار دلار خواهد بود.

این امر منطقی است که اولین خودروی این شرکت، دارای این سیستم عامل باشد. واضح است که فولکس واگن می خواهد یک تغییر اساسی در تکنولوژی های خودرو دهد، چرا که عصر مالکیت خودرو رو به زوال است و خودروساز ها به فکر ارائه آپشن های جذاب برای آن افتاده اند تا مشتریان بالقوه منتظر اسکوترها و خودروهای پرنده نباشند!

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.