صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آینده‌پژوهی واکسن‌های جدید برای مقابله با بیماری‌های نوپدید در موسسه رازی

آینده‌پژوهی واکسن‌های جدید برای مقابله با بیماری‌های نوپدید در موسسه رازی

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تشکیل گروه تخصصی- تحقیقاتی «آینده‌پژوهی» در این مجموعه، برای مقابله با بیماری‌های نوپدید و تولید واکسن‌های جدید خبر داد.

واکسن

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مجتبی محرمی با اشاره به تشکیل گروه‌های تخصصی تحقیقاتی در موسسه رازی گفت: با توجه به نیاز کشور به واکسن‌ها و فرآورده‌های بیولوژیک جدید و شیوع بیماری‌های نوپدید، یکی از گروه‌های تخصصی شکل گرفته در این موسسه گروه آینده‌پژوهی است.

وی وظیفه این گروه را آینده‌پژوهی در خصوص بیماری‌هایی که امکان وقوع آنها در آینده وجود دارد، برشمرد و افزود: آینده پژوهی از جدیدترین گروه‌های تخصصی تشکیل شده در موسسه است که همه جوانب امر برای آن دیده شده و این گروه کار خود را آغاز کرده است.

به گفته محرمی در این گروه نیز مانند سایر گروه‌ها، مطالعات دقیقی در خصوص بیماری‌های مختلف پیش رو صورت می‌گیرد و در نهایت پس از طی مراحلی، طرح‌هایی که به تحقیقات کاربردی منجر شود، در کمیته علمی – فنی موسسه رازی تایید شده و به آنها بودجه اختصاص می‌یابد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی همچنین از تشکیل شورای نظارت در موسسه رازی به منظور بررسی میزان پیشرفت طرح‌های تحقیقاتی خبر داد و گفت: در صورت تایید شورای نظارت، اعتبار مرحله دوم به مجری طرح پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: گروه‌های تخصصی – تحقیقاتی موسسه رازی موضوعات گوناگون حوزه‌های تحقیقات دامپزشکی و تولید فرآورده‌های بیولوژیک را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.