صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / روحانی تقابل منطق ایران با هوچی‌گری آمریکایی را به نمایش گذاشت

عضو حزب اتحاد ملت:

روحانی تقابل منطق ایران با هوچی‌گری آمریکایی را به نمایش گذاشت

یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: : اولین دستاورد سفر روحانی این بود که جهان تقابل منطق، استدلال و برتری گفتمان ایران را در مقابل هوچی‌گری و نگاه‌های پوپولیستی و غیر منطقی رئیس جمهور آمریکا دید.

غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با دستاوردهای سفر رئیس جمهور به نیویورک و شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل اظهار کرد: اولین دستاورد سفر روحانی این بود که جهان تقابل منطق، استدلال و برتری گفتمان ایران را در مقابل هوچی‌گری و گفتمان پوپولیستی و غیر منطقی رئیس جمهور آمریکا دید.
وی ادامه داد: دومین دستاورد سفر هیات دیپلماتیک کشورمان به نیویورک این بود که جهان متوجه شد دولت ایران و شخص رئیس جمهور به صورت جدی به دنبال عادی سازی و همزیستی مسالمت آمیز با کشورهایی هستند که می خواهند حقوق حقه درچارچوب عزت مصلحت وحکمت ایران را بپذیرند. کشورهایی که می خواهند تن به گفت‌وگوی برابر بدهند متوجه شدند ایران شریک خوبی برای آن ‌ها است.
این عضو سابق شورای شهر تهران گفت: من فکر می کنم روحانی توانست به خوبی به موضوع چند جانبه گرائی بپردازد و اشاره به موضوعی مثل نازیسم خردمندی ایشان را نشان داد.
وی تاکید کرد:بازگشت به ناسیونالیست افراطی نوعی عقب گرد و سر آغاز نزاع‌هایی خواهد بود که هیچ خردی در آن دیده نمی شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: تیم دیپلماتیک ایران به مجموعه جهانیان این مطلب را هشدار داد که آمریکای ترامپ و دولت فعلی آمریکا قابل اعتماد نیست و ناقض احکام بین المللی است.
وی همچنین گفت: حضور ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل و صحبت بسیار تند او و استناد به موضع مجمع برعلیه ایران.که خود او مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل درموردبرجام را نقض نموده و موضع بسیار سنجیده‌ای که کشورهای عضو مجمع در مقابل آمریکا داشتند نشان از تاثیر سخنان روحانی بود. به نظر من توانمندی شخص آقای روحانی در عرصه سیاست خارجی همان گونه که در بحث به نتیجه رسیدن برجام خودش را نشان داد ، در این سفر نیز مشخص بود.
انصاری در پایان گفت: امیدمان این است که همین منطق و صلابت را در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاست داخلی را هم از دولت ایشان شاهد باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.