صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / افزایش توانمندی داخلی در بخش‌ ماهواره به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان
افزایش توانمندی داخلی در بخش‌ ماهواره به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

افزایش توانمندی داخلی در بخش‌ ماهواره به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

رییس مرکز ملی فضایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: ما معتقدیم که توانمندی داخلی کشور در بخش ماهواره، تنها به کمک شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان میسر است، به همین دلیل در مرکز ملی فضایی به توسعه شرکت‌های دانش بنیان توجه ویژه‌ای وجود دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا منوچهر منطقی در خصوص اهمیت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش ماهواره، بیان کرد: توانمندی داخلی در بخش‌های ماهواره، ماهواره‌بر و ایستگاه‌های زمینی با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی امکانپذیر است و باید این بخش را در کشور تقویت کنیم.

وی افزود: حمایت از توسعه فناوری‌های فضایی و تجاری‌سازی آنها در مراکز دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و در سطح بین‌المللی از جمله مواردی است که باید به آنها به چشم یک اولویت اصلی در بخش فضایی توجه شود.

به گفته منطقی، تقسیم کار نهادی بین بازیگران حوزه فضایی کشور بر مبنای سند جامع توسعه هوافضای کشور، توسعه همکاری بخش خصوصی در پیشبرد اهداف فضایی کشور را تسهیل کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

پردیس‌های علم و فناوری مشترک بین پارک‌ها و صنایع راه اندازی می شود/رفع نیازهای بومی و منطقه‌ای با توسعه دانش بنیان ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، سجاد محمدعلی نژاد با اشاره به نام گذاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.