صفحه اصلی / استان ها / کرمان / آتش نشانان در خط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند
آتش نشانان در خط مقدم خدمت رسانی به  مردم هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت

آتش نشانان در خط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند

در بحث اطفاء حریق و امداد و نجات در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ عملیات را انجام دادیم که از این تعداد ۳۰۰ مورد به حریق منازل مسکونی مربوط بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی عسکری در مراسم‌ تجلیل از آتش نشانان و خانواده هایشان که به مناسبت روز آتش نشانی در کرمان برگزار شد ، اظهار داشت: این روز به بهانه تجلیل از حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های آتش‌نشانان و با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و جلوگیری از حوادث نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه این روز بهانه‌ای است که یاد خاطره کسانی را گرامی بداریم که از جان خود برای جان و مال مردم می‌گذرند تا آسایش مردم حفظ شود افزود: آتش‌نشانان در خط مقدم خدمت رسانی به مردم در حوادث و سوانح شهری هستند.
وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی سه وظیفه اصلی اطفاء حریق، امداد و نجات و ایمنی و پیشگیری را برعهده دارد گفت: در شش ماهه ابتدای سال بالغ بر ۹۲۰ مورد عملیات اطفای حریق و ۱۵۰۰ مورد عملیات امداد و نجات انجام شده که در مجموع ۲۵۰۰ مورد عملیات انجام شده که باعث نجات جان ۵۲۰ نفر در کرمان شده است.
عسکری در ادامه با تجلیل از خانواده آتش نشان ها افزود: کار آتش نشانی یک کار سخت و زیان آور است و درهر حادثه ای که آتش نشان حضور دارد حداقل ۱۰ عامل زیانبار بر او تاثیر دارد و اگر حمایت و پشتیبانی خانواده ها نباشد آتش نشان ها نمی توانند در کار خود موفق باشند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان با تاکید بر اینکه این تعداد آمارحوادث بالا است بیان کرد: شهروندان باید نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند چرا که از این تعداد حوادث ،۳۰۰ مورد به حریق منازل مسکونی مربوط بوده است.
وی با بیان اینکه در بحث پشگیری اقدامات خوبی در کرمان انجام شده است افزود: شعار، هدف و رویکرد ما در سازمان آتش‌نشانی این است که رویکرد ما از مقابله به پیشگیری تغییر کرده و شعار ما شهر ایمن و تاب‌آور است.
عسکری با اشاره به اینکه در این خصوص کارگاه‌هایی هم تشکیل شده است، گفت: یکی از این کارگروه‌ها ایجاد کارگروه بررسی و پیشگیری از کارگاه‌های ساختمانی با همکاری بازرسان اداره کل تعاون کار و امور اجتماعی، نظام مهندسی و دادگستری در سطح شهر است.
وی از ۳۰۰ مورد مشاوره ایمنی به شهروندان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان، دانش‌آموزان و کارمندان دولت اصول ایمنی و آتش‌نشانی را فرا گرفته‌اند.
در ادامه مراسم تجلیل از آتش نشانان سید مهران عالم زاده ،شهردار کرمان نیز اظهار داشت: شهرداری های کشور در حوزه ایمن سازی و پیشگیری از حادثه برای مردم تلاش می کنند و سازمان آتش نشانی در شهرداری ها هم برای همین موضوع تشکیل شده است.
شهردار کرمان با بیان اینکه شرایط مالی آتش‌نشانان با توجه به سختی کاری که دارند، خیلی بهتر از سایر نیروهای شهرداری نیست گفت: از آنجا که هر روز شاهد بروز حوادث جدیدی برای مردم هستیم دوره‌های آموزشی آتش‌نشانان باید به‌روز باشد.
وی با اشاره به اینکه افرادی که در آتش‌نشانی مشغول به‌کار می‌شوند ویژگی‌های ممتازی مانند مسئولیت‌پذیری و روحیه ایثار و فداکاری دارند گفت: این روحیه در تک تک آتش‌نشانان وجود دارد و شهدای آتش‌نشانان از جان خود برای کمک به مردم آسیب‌دیده گذشتند.
عالم‌زاده با اشاره به اینکه در عملیات آتش‌نشانی پیروی از فرمان بسیار مهم است و کار تیمی را باید به‌خوبی یاد بگیریم افزود: شرایط مالی آتش‌نشانان با توجه به سختی کاری که دارند، خیلی بهتر از سایر نیروهای شهرداری نیست.
وی با بیان اینکه پرداخت حقوق نیروهای آتش‌نشانی را به‌صورت ویژه در نظر داریم تا خانواده‌های آنها با مشکلات روبه‌رو نباشند گفت: آتش‌نشانان با امکانات محدودی که دارند ماموریت‌های امداد و نجات خود را به نحو احسن انجام دادند و مراتب تقدیر مردم را به همراه داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.