صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات و افزایش ضریب پوشش خدمات

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تشریح کرد

برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات و افزایش ضریب پوشش خدمات

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و ابتکارهای سازنده شاهد ایفای کامل تعهدات و تامین منابع لازم برای خدمت رسانی به مردم در این سازمان هستیم که نتایج این اقدامات در شرایط اقتصادی امروز کشور به خوبی مشخص شده و نقطه امید و اتکای سازمان است.

‌دکتر سیدتقی نوربخش

به گزارش کسب و کار نیوز، دکترسیدتقی نوربخش در جلسه ای با معاون بیمه ای و مدیران این حوزه اظهار داشت: همفکری و هم افزایی در معاونت بیمه ای به عنوان مهمترین بخش تخصصی سازمان تأمین اجتماعی اهمیت بسیار بالایی دارد و این مهم نباید بر اثر تراکم کارها و امور جاری سازمان به فراموشی سپرده شود.

نوربخش تأمین نقدینگی برای ایفای تعهدات این سازمان و مدیریت مصارف در حوزه بیمه ای را ماموریت بزرگ معاونت بیمه‌ای برشمرد و افزود: تلاش های خستگی ناپذیر مدیران و کارکنان بیمه‌ای در صف و ستاد سازمان تأمین اجتماعی شایسته قدردانی است و خروجی کارهای صورت گرفته هم در منابع و هم مصارف کاملا مشخص است و معاونت بیمه ای و کارکنان ادارات کل و شعب تابعه کارنامه موفقیت آمیزی داشته است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی وجود توجه کافی و افزایش آگاهی مسئولین عالی رتبه کشور نسبت به سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر نقاط مثبت این سازمان ارزیابی کرد و اظهار کرد: مکاتبات صورت گرفته و جلسات برگزار شده درباره سازمان تأمین اجتماعی در ماه های اخیر به خوبی اهمیت و جایگاه این سازمان و توجه ویژه مسئولین ارشد کشور و آگاهی بالای مسئولین نسبت به این سازمان را مشخص می کند و عزم جدی برای ارتقاء خدمات این سازمان در سطوح مختلف تصمیم گیری کشور وجود دارد.

نوربخش ظرفیت خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی را بسیار بالاتر از وضع فعلی دانست و گفت: برای توسعه خدمات سازمان و افزایش ضریب پوشش خدمات در بین اقشار مختلف جامعه درحال برنامه ریزی هستیم و طرح های بسیار خوبی تدارک دیده شده است.

وی افزود: آنچه امروز برای عبور از چالشها به ما کمک می کند ایده‌های جدید است که با حرکتهای مناسب و خلاقیت می توانیم از این شرایط عبور کنیم. در این شرایط سازمان تأمین اجتماعی نیاز به خلاقیت و تلاش بیشتر دارد و همیشه در سختی ها و چالش ها است که سازمان ها به سوی خلاقیت می روند.

وی از هزینه کرد ۱۶ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی طی ماه‌های مرداد و شهریور خبر داد و گفت: طی دو ماه گذشته علاوه بر ایفای تعهدات جاری سازمان تأمین اجتماعی، برخی از معوقات نیز پرداخت شده است و تجهیز منابعی که برای خدمت رسانی سازمان در این دو ماه صورت گرفته بی نظیر است.

محمدحسن زدا، معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به پیگیری ۳۹ برنامه عملیاتی در این معاونت گفت: در معاونت بیمه ای تمامی اقدامات مبتنی بر برنامه عملیاتی پیش می رود و تمامی اجزای معاونت در تصمیم گیری ها و فعالیت ها سهیم هستند.

زدا برگزاری منظم جلسات شورای مدیران و شورای اداری را باعث هماهنگی حداکثری و هم راستایی بخش های مختلف معاونت بیمه ای برشمرد و اظهار داشت: همکاران سازمان با انگیزه بالا مشغول به فعالیت هستند و اقدامات گسترده ای برای ارتقا خدمات به جامعه هدف که بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان هستند، انجام می شود.

احمد پایور، مشاور حقوقی و امور مجلس معاونت بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: بازنگری در تشکیلات اداری معاونت بیمه ای از نیازهای این حوزه است و با توجه به تغییرات صورت گرفته در ماموریت ها و روندهای کاری، ساختار تشکیلاتی نیز نیازمند بازنگری است.

وی افزود: ارائه ایده های جدید و خلاقانه در حوزه بیمه ای از مهمترین نیازهای امروز سازمان تأمین اجتماعی است و تحقق این امر مستلزم بازنگری در ساختار تشکیلاتی و جذب افراد خلاق و دارای ایده های جدید است.

منصور آتشی، مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال های اخیر اقدامات ارزشمندی انجام شده که ارتقاء رضایتمندی جامعه را به دنبال داشته است.

وی افزود: تشکیلات هر سازمان متناسب با نیروی انسانی و کار سنجی طراحی می شود و این حوزه باید متناسب با شرایط مختلف به روز شود. ایجاد تغییرات در کارها باعث آزادسازی نیرو در برخی واحدها و ایجاد کار جدید در برخی واحدهای دیگر می شود و بر همین اساس بازنگری در ساختار اداری واحدهای ستادی و اجرایی اجتناب ناپذیر است.

مهرداد قریب، مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به تغییرات ایجاد شده در وظایف و ماموریت های واحدهای مختلف، اصلاح تشکیلات اداری بخش بیمه ای مورد نیاز است و امیدواریم این موضوع در دستور کار سازمان قرار گیرد.

وی افزود: در واحدهای بازرسی و اجرائیات با توجه به ماهیت کار و حساسیت بسیار بالای فعالیت های همکاران در این حوزه نیازمند توجه ویژه به پرسنل این واحدها هستیم تا این عزیزان با انگیزه بالاتر به فعالیت بپردازند.

محمد قوامی، مدیرکل دفتر کارگزاری های رسمی سازمان تأمین اجتماعی گفت: گسترش سیستم های متمرکز از اتفاقات خوب سازمان تأمین اجتماعی است که منجر به کاهش مشکلات مردم شده است. با ارتقاء این بخش از خدمات امکان بهبود خدمت رسانی کارگزاری ها نیز فراهم می شود.

سیدمحمدعلی جنانی، مدیرکل فنی مستمری ها سازمان تأمین اجتماعی گفت: تجهیز منابع و مدیریت مصارف از مهمترین موضوعات در سازمان تأمین اجتماعی است که به صورت سنتی به مدیریت مصارف کمتر توجه می شود و جا دارد که این موضوع مهم در اولویت سازمان قرار گیرد.

وی افزود: آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور نیازمند بازنگری است. آیین نامه پیشنهادی تهیه و به مبادی ذیربط ارسال شده است و انتظار داریم با بازنگری در این آیین نامه نقش بهداشت حرفه ای و وظایف کارفرمایان مورد توجه قرار گیرد.

بهروز کریمی، مدیرکل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: حضور نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی در هیأت های ماده ۱۴۸ قانون کار باید مورد توجه باشد و نمایندگان سازمان در این هیأت ها نظرات کارشناسی لازم را ارائه دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی،محمد محمدی، مشاور درآمد معاونت بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: ارائه نظرات کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی به مبادی قانون گذاری کشور با همکاری معاونت بیمه ای و معاونت حقوقی انجام می شود و ارتقاء همکاری این دو حوزه موفقیت سازمان در این زمینه را به دنبال داشته است و شاهد هستیم که نمایندگان مجلس در بررسی طرح ها و لوایح مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی به نظرات کارشناسی ارائه شده به خوبی توجه دارند.

ناصر حیدریان، مشاور اجرایی معاونت بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیشترین تولید محتوا و بخشنامه تخصصی حوزه بیمه ای در این معاونت انجام می شود و برای پیشگیری از برداشتهای متفاوت و ابهامات احتمالی جلسات توجیهی در سطوح مختلف برگزار می شود. برگزاری جلسات به صورت حضوری و یا ویدئو کنفرانس منجر به ایجاد وحدت رویه و کاهش رفتارهای سلیقه ای می شود.

بنفشه محمودیان، رئیس گروه محاسبات بیمه ای معاونت بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای ارائه دیدگاه های سازمان درباره نظام چند لایه تأمین اجتماعی اقدامات لازم انجام شده است تا استقرار این نظام منجر به بهبود و اثرگذاری بهتر خدمات سازمان تأمین اجتماعی بر اقشار تحت پوشش شود.

بشیر عمرانی، مشاور فرابری داده های معاونت بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: تعامل با سازمان امور مالیاتی برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه پیگیری می شود و امیدواریم در آینده نزدیک درگاه مشترک ارائه خدمات مالیاتی و بیمه ای ایجاد شود.

وی افزود: ارتباط بین دو دستگاه برقرار شده است و حوزه فن آوری اطلاعات دو دستگاه نیز ارتباط مناسبی دارند.

داود سعد زاده، مشاور درآمد معاونت بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: انعقاد تفاهم نامه با سایر دستگاهها از جمله اقدامات اساسی است که در دستور کار سازمان قرار دارد و از این طریق گسترش خدمات به اقشار جدید و همچنین تسهیل خدمات به جامعه تحت پوشش دنبال می شود.

کیوان مرتضوی، رئیس گروه اقتصاد بیمه و برنامه ریزی معاونت بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: برنامه ریزی برای بودجه سال ۹۸ کل کشور با ارسال بخشنامه بودجه آغاز شده است و سازمان تأمین اجتماعی نیز با ارائه دیدگاه های کارشناسی در این فرآیند بسیار مهم همکاری دارد.

وی ارائه نظرات کارشناسی را از مسائل بسیار مهم برشمرد و گفت: از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود برای ارائه نظرات مشورتی به مبادی قانون گذاری استفاده خواهد شد تا در بودجه سال آینده کشور ظرفیت های قانونی برای ارتقاء خدمات سازمان به جامعه هدف فراهم شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.