صفحه اصلی / سرخط خبرها / سال ۹۸ زمان اتمام پروژه‌های عمرانی بزرگ شیراز است
سال ۹۸ زمان اتمام پروژه‌های عمرانی بزرگ شیراز است

شهردار شیراز اعلام کرد:

سال ۹۸ زمان اتمام پروژه‌های عمرانی بزرگ شیراز است

شهردار شیراز اعلام کرد که اکثر پروژه‌های عمرانی بزرگ شیراز در سال 98 و به مناسبت‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، براساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز بالغ بر ۹۷ درصد بودجه عمرانی شهرداری شیراز به تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی اختصاص یافته است.

پروژه تقاطع سه سطحی «امیرکبیر- مطهری – رحمت» با هفت پل و مجموع طول پنج کیلومتر با هدف تکمیل یکی از شریان‌های اصلی رینگ درون شهری شیراز، روان سازی ترافیک، افزایش ایمنی تردد در کمربندی و کاهش زمان سفرهای درون شهری در حال ساخت است. عملیات عمرانی این تقاطع پل به گونه‌ای بوده که تاکنون خیابان امیرکبیر که یکی از محورهای اصلی شهر شیراز است مسدود نشده و تردد خودروهای عبوری در آن جریان دارد.

بر اساس این گزارش پروژه مهدیه- امیرکبیر شامل یک زیرگذر و یک روگذر است که در حال حاضر ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این پروژه طبق در پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

تقاطع غیر همسطح مهدیه-امیرکبیر پروژه ای مهم برای توزیع ترافیک در ورودی شیراز محسوب می شود که وظیفه اتصال و هدایت مستقیم ترافیک جنوب و جنوب غربی شهر شیراز از مسیر کمربندی فعلی تا آزادراه شیراز – اصفهان را بر عهده دارد که با بهره برداری از بزرگراه مهدیه و تقاطع مهدیه – امیرکبیر و اتصال آن به بزرگراه گلبهار رینگ پیرامونی جنوب شهر شیراز تکمیل می شود‌ .

علاوه بر تکمیل رینگ پیرامونی شهر شیراز؛ ایجاد مسیر دسترسی ایمن شهروندان به پارک چنار راهدار، ایجاد نوار سبز حاشیه ای در اطراف تقاطع برای ممانعت از شکل گیری کاربری های ترافیک زا، تامین ۱۲ جهت حرکت اصلی و …. از جمله اهداف ایجاد این تقاطع به شمار می ‌رود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.