صفحه اصلی / سرخط خبرها / « ابرماراتن بین المللی راه ابریشم » در کرمان آغاز شد
« ابرماراتن بین المللی راه ابریشم » در کرمان آغاز شد

« ابرماراتن بین المللی راه ابریشم » در کرمان آغاز شد

​سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم از امروز (یکشنبه) با رقابت 18 دونده خارجی و 17 ایرانی در کویر لوت بخش شهداد از توابع استان کرمان به عنوان گرمترین نقطه دنیا آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در حاشیه آغاز این رقابت ها گفت :در این دوره ۳۵ دونده ایرانی و خارجی از ۶ کشور جهان حضور دارند که شرکت کنندگان خارجی امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.
غلامرضا فرخی با بیان اینکه در این دوره ۱۸ دونده خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، آفریقای جنوبی، ژاپن، نیوزیلند و ایران حضور دارند، افزود: این دوندگان در مدت زمان برگزاری این رقابت بخش های مهمی از بیابان لوت شهداد را خواهند دوید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، تصریح کرد: این رویداد گردشگری از کمپ گردشگری هواپیمایی ماهان واقع در روستای ملک آباد بخش شهداد آغاز و پس از عبور از مناطق قلعه شفیع آباد، دره دلفین ها، گندم بریان، رودشور، کاروانسرای حوض نادر و کلوت ها و طی ۲۵۰ کیلومتر در روستای زوار منطقه اندوهجرد به پایان خواهد رسید.
فرخی با بیان اینکه سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران با هدف معرفی هرچه بهتر ظرفیت های گردشگری استان کرمان به جهانیان انجام می شود، افزود: بدون شک برگزاری این قبیل رویدادها سبب شناخته شدن بیشتر این خطه در جوامع بین المللی می شود.
وی با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت های گردشگری، تاریخی و فرهنگی خوب و بسیار غنی دارد، تاکیدکرد: این استان پهناور دارای بیشترین آثار تاریخی در سطح کشور است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، خاطرنشان کرد: قدیمی ترین خانه خشتی دنیا، گرم ترین نقطه دنیا، قدیمی ترین تمدن و خط دنیا در استان کرمان قرار دارد که نشان می دهد این استان به تنهایی یک ایران کوچک است.
برپایی سومین ابر ماراتن بین المللی راه ابریشم همچنین با هدف جذب گردشگران خارجی و داخلی، معرفی و شناخت جاذبه های گردشگری ایران و کویر زیبای لوت استان کرمان کمک می کند و گردشگران بسیاری را به این منطقه سرازیر کرده است.
این مقصد گردشگران به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی کشور و دنیا می تواند ابزاری برای تبلیغ سفیران و مبلغان در سفر به ایران و استان کرمان باشد و مسیر را برای ورود دیگران به این خطه فراهم کند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هم با اشاره به حضور ۱۸ نفر شرکت کننده خارجی در ابرماراتن راه ابریشم گفت: شرکت کنندگان خارجی امسال ۵۰ درصد افزایش داشتند که نشان می دهد تبلیغات در رابطه با این رویداد به خوبی اجرایی شده است.
مهدی سیاوشی افزود: این رویداد سال های آینده با حضور افراد بیشتری برگزار می شود لذا رسانه ها باید در راستای تبلیغات و پوشش خبری این رویداد مهم در شرایط حساس کنونی مشارکت کنند.
وی اظهار داشت: با وجود تمامی تبلیغات و محدودیت ها علیه کشور ما در دنیا، برگزاری این ابرماراتن نشانه شکست دشمن است و علاقه مندان به کشور زیبای ایران با وجود تمامی محدودیت ها همچنان به ایران و کرمان سفر می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.