صفحه اصلی / استان ها / همدان / واردات شیرخشک به کشور غیر منطقی است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

واردات شیرخشک به کشور غیر منطقی است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید براینکه واردات شیرخشک به کشور غیرمنطقی است، گفت: نیازی به واردات شیرخشک نداریم چرا که وقتی واردات انجام شود قیمت شیرخام کاهش پیدا کرده و دامداران ضرر می‌کنند.

شیرخشک

محمد نظرپور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به اندازه نیاز در کشور و استان شیرخام وجود دارد، اظهار کرد: شیر خشک با شیر مازاد تولید می‌شود بنابراین اگر شیرخام کم باشد باید واردات صورت بگیرد که هم اکنون نیازی به واردات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۳۵۰ هزار تن شیرخام در استان همدان تولید شده بود، تصریح کرد: امسال تعهد تولید ۳۷۰ هزار تن شیر خام داریم که در ۶ ماهه ابتدای سال در استان همدان ۲۱۰ هزارتن شیرخام تولید شده است.

نظرپور با بیان اینکه میزان مصرف شیر در استان همدان ۲۰۰ هزار تن در سال است، یادآور شد: در سال گذشته در استان همدان ۱۵۴ هزار تن شیر مازاد در استان وجود داشت.

وی با تأکید براینکه در استان همدان یک واحد تولید شیرخشک وجود دارد، گفت: این واحد تولید شیرخشک هنوز موفق به دریافت کد آی،آر نشده و در چرخه تولید قرار ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان ۳۷۰ هزار رأس دام سنگین، یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس گوسفند و بز وجود دارد، افزود: در سال گذشته ۲۸ هزارو ۶۰۰ تن گوشت قرمز در استان تولید شد و امسال نیز تعهد تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز داریم که تاکنونن ۱۷هزار و ۹۰۰ تن تولید شده است.

وی میزان مصرف گوشت قرمز در استان را ۲۱هزار تن در سال دانست و اظهارکرد: سال گذشته ۷۶۰۰ تن گوشت قرمز مازاد بر مصرف استان وجود داشت که به صورت دام زنده و کشتار شده به سایر استانها ارسال شد.

نظرپور با اشاره به ممنوعیت صادرات دام زنده، تأکید کرد: صادرات دام به صورت قانونی وجود ندارد اما نمی‌توانیم خروج غیرمجاز دام از استان را منکر شویم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان ۳۵۰ واحد پرورش گاو شیری با ظرفیت ۲۶ هزار رأس دام مولد وجود دارد، خاطرنشان کرد: همچنین در این استان ۲۶۶ واحد گوساله پرواری با ظرفیت ۲۸ هزار رأس، ۴۶ واحد پرورش گوسفند داشتی صنعتی با ظرفیت ۱۸۰۰ رأس و ۹۲ واحد بره پرواری با ظرفیت ۳۶ هزار رأس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پرورش بوقلمون در استان همدان صنعتی درحال توسعه است، ادامه داد: در حال حاضر در استان همدان ۱۱ واحد پروانه دار با ظرفیت ۵۲ هزار قطعه وجود دارد.

نظرپور یادآور شد: در سال گذشته ۷۵۳ تن گوشت بوقلمون در استان همدان تولید شد و در ۶ ماهه امسال ۳۵۱ تن از این گوشت تولید شده است.

وی با بیان اینکه در کشور ۳۶۷ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت یک میلیون و ۹۵۸هزار قطعه  وجود دارد، اظهارکرد: ۱۰ واحد پرورش بوقلمون مادر صنعتی با ظرفیت ۴۸ هزار و ۲۰۰ قطعه در کشور وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید براینکه پرورش بوقلمون فعالیتی در حال توسعه است، افزود: تلاش می‌کنیم تعداد واحدهای صنعتی را بیشتر کنیم تا صنایع فراوری نیز داشته باشیم.

نظرپور یادآور شد: سرانه مصرف گوشت بوقلمون در کشور واستان همدان ۳۵۰ گرم است درحالیکه در کشورهای اروپایی و آمریکا سرانه مصرف بوقلمون ۴ کیلوگرم است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.