صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / پیش‌بینی تولید ۴۶۹ هزار تن گوجه‌فرنگی در خراسان رضوی

پیش‌بینی تولید ۴۶۹ هزار تن گوجه‌فرنگی در خراسان رضوی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: شهرستان‌های مشهد، چناران، فریمان، تربت‌جام و نیشابور بیشترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان را دارند.

استانها/ گوجه‌فرنگی

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، علیرضا نیکپور اظهار کرد: سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی در استان ۱۱ هزار و ۱۵۷ تن است که با میانگین برداشت حدود ۴۲ تن در هکتار، پیش‌بینی می‌شود که حدود ۴۶۹ هزار تن گوجه‌فرنگی از این سطح برداشت شود.

وی با بیان اینکه تنوع ارقام گوجه‌فرنگی در استان زیاد است، عنوان کرد: زمرد، ارلی اوربانا، سوپر اوربانا، چف، موبیل، سوپراستار، پتو ارلی سی اچ، ساتیو، کارون، کینگ استون و غیره از ارقام هیبرید و استانداردی است که به صورت عمده در استان کشت می‌شود.

نیکپور ادامه داد: سطح آبیاری قطره‌ای در زراعت گوجه‌فرنگی استان، ۱۸۶۰ هکتار و سطح کشت نشایی استان حدود ۱۰۷۵ هکتار و عمدتا شامل ارقام هیبرید است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: به دلیل گرانی ارقام هیبرید، ضروری است که کاشت این ارقام با استفاده از روش نشای داخل سینی انجام شود.

وی بیان کرد: اخذ مشاوره از افراد متخصص در زراعت گوجه‌فرنگی، کاشت ارقام متناسب با شرایط و امکانات مزرعه، رعایت میزان سطح کشت با میزان آب در دسترس و به کارگیری کلیه روش‌ها و توصیه‌های به زراعی، از عمده‌ترین دلایل موفقیت کشاورزان پیشرو در زراعت گوجه‌فرنگی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.