صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / ظرفیت طرح‌های کشاورزی و صنوف در سامانه کارا پر شد
ظرفیت طرح‌های کشاورزی و صنوف در سامانه کارا پر شد

ظرفیت طرح‌های کشاورزی و صنوف در سامانه کارا پر شد

در پی تکمیل ظرفیت طرح‌های بخش‌های کشاورزی و صنوف، سامانه کارا تا اطلاع ثانوی تنها طرح‌های مربوط به بخش خدمات و معدن را پذیرش می‌کند. بر این اساس متقاضیان وام اشتغال روستایی که دارای طرح‌ در رسته‌های خدماتی و معدنی باشند، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

88

به گزارش کسب و کار نیوز، سامانه کارا که به‌ منظور سهولت فرایند اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری از دی‌ماه سال گذشته آغاز به کار کرده در اطلاعیه جدیدی اعلام کرده است که با توجه به تکمیل ظرفیت طرح‌های پذیرش شده در رسته‌های بخش کشاورزی و صنوف،‌ در ارتباط با اجرای “قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی”، تا اطلاع ثانوی تنها طرح‌های مربوط به رسته‌های بخش خدمات، بخش معدن و فرآوری معدنی امکان ثبت نام در این سامانه را دارند.

سامانه کارا از دو بخش تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تشکیل شده که متقاضیان هر بخش را ساماندهی می‌کند. با راه‌اندازی سامانه کارا، کلیه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در امور روستایی کشور امکان معرفی طرح‌های خود از طریق این سامانه را به دست آورده و مراحل ثبت نام و دریافت وام خود اشتغالی را دنبال می‌کردند.

سامانه کارا، براساس مصوبه خردادماه سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای ابلاغیه مردادماه سال گذشته بانک مرکزی مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای ذیل برنامه اشتغال فراگیر از منابع بانک‌های عامل منتخب و همچنین آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، در جهت سهولت فرایند اعطای تسهیلات در دسترس سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار گرفت.

طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی و با اولویت تاسیس تعاونی در روستاهای دارای مزیت نسبی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. به اعتقاد کارشناسان اجرای موفق این طرح، کاهش مهاجرت به شهرها، اشتغالزایی و حل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری را به دنبال دارد. مجلس سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای توسعه اشتغال در مناطق محروم و روستایی به تصویب رساند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهبود عملکرد تعاونی ها برای مشارکت تولید ضرورت دارد/خیز تعاونی‌ها برای توسعه اشتغال دانش بنیان

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،‌ با نامگذاری سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.