صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / رئیس فدراسیون دوومیدانی: زمان آن رسیده که از مربی داخلی استفاده کنیم
رئیس فدراسیون دوومیدانی: زمان آن رسیده که از مربی داخلی استفاده کنیم

رئیس فدراسیون دوومیدانی: زمان آن رسیده که از مربی داخلی استفاده کنیم

رییس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید که دیگر زمان آن رسیده است که از مربی داخلی استفاده کنیم.

مجید کیهانی

مجید کیهانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد برنامه‌های دوومیدانی بعد از بازی‌های آسیایی اظهار کرد: از اوایل آبان ماه اردوهای تیم ملی جوانان و بزرگسالان را شروع می‌کنیم تا در مسیر موفقیت گام برداریم. ما در اردوی تیم ملی ورزشکاران شایسته را دعوت خواهیم کرد، ممکن است این فرد شایسته خانم باشد یا آقا. اما قطعا ورزشکار شایسته اولویت ما است.

رییس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که آیا اردوهای تیم ملی با مربی داخلی آغاز خواهد شد گفت: اولویت ما با توجه به شرایط اقتصادی استفاده از مربی داخلی است، البته اگر هم شرایط اقتصادی هم این نبود دیگر زمان آن رسیده است که از مربی داخلی استفاده کنیم. برای استفاده از مربی خارجی باید در سازمان تیم های ملی تصمیم‌گیری کنیم. در این مورد راجع به این موضوع صحبت نکردیم.

کیهانی در مورد نتایج تیم ملی دوومیدانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز اظهار کرد: جاکارتا مسابقات هدف فدراسیون در سه سال اول بود. خوشبختانه ما شرایط را به شکلی مدیریت کردیم که در جاکارتا ورزش دوومیدانی بتواند به اهدافش دست پیدا کند و بتواند در واقع به جایگاه ورزش ایران در رنکینگ بازی‌های آسیایی کمک کند. این اتفاق افتاد. هدف‌گذاری ما یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز بود که به شکل بهتری رخ داد و ما توانستیم ۲ طلا و یک نقره گرفتیم. به نظرم نتیجه قابل قبولی برای دوومیدانی ایران است.

وی در خصوص ورزشکارانی که در جاکارتا نتایج خوبی  نگرفتند گفت: برخی از نتایج انصافا خوب بود، برخی از نتایج هم قابل قبول نبود. همه نتایج خوب و بد باید در جلسات بعدی سازمان تیم‌های ملی مورد ارزیابی و نقد قرار بگیرد. ممکن است اعضای سازمان هم با خود ورزشکاران جلساتی را برگزار کنند تا به یک جمع‌بندی خوب برسیم و برای سال آینده به نتیجه برسیم.

وی در ادامه گفت: ورزشکاران دوومیدانی در ماه سپتامبر و اکتبر به استراحت می‌پردازند. آنهاعملا دو ماه استراحت فعال خواهند داشت و ما در این فاصله لیگ را برگزار می‌کنیم. ما برای هماهنگ شدن با باشگاه ها بعد از بازی‌های آسیایی در مهرماه لیگ را برگزار می‌کنیم. فعلا همه چیز طبق روال پیش می‌رود. ما سازمان تیم‌های ملی را تقویت کردیم و برنامه عملیاتی فدراسیون را تا سال ۲۰۲۶ به اعضای آن اعلام کردیم. ان‌شاءالله در مسیر توسعه دوومیدانی حرکت کنیم و دوومیدانی با ظرفیت و پتانسیل بیشتری در مسابقات حضور پیدا کنیم.

رییس فدراسیون دوومیدانی در خصوص حضور ورزشکاران شاخص در لیگ دوومیدانی گفت: بنده خیلی اطلاع ندارم که چه ورزشکارانی در لیگ حاضر خواهند شد. ولی همه ورزشکاران ملی‌پوش باید نسبت به مسابقات لیگ حساسیت داشته باشند. حضور صاحب‌نام ها و عنوان‌دارها در لیگ دوومیدانی به آن رونق می‌دهد و سبب می‌شود دیده شود. دیده شدن لیگ هم باعث ایجاد انگیزه در باشگاه‌ها و حامیان مالی می‌شود و همه تبعات خوب آن برای ورزشکاران است.

وی خاطرنشان کرد: نظر صریح فدراسیون این است که همه ملی‌پوشان حتی اگر مبلغ قراردادها امسال پایین است یا در گذشته پایین بوده است، برای رونق دوومیدانی در آن شرکت کنند. بی توجهی به لیگ بجز آسیب رساندن هیچ جنبه مثبتی نخواهد داشت. سال‌ها به لیگ بی توجه بودیم، چه تیمی به سراغ این رشته آمده است؟ ما خودمان باید لیگ خود را قوی کنیم تا در باشگاه‌ها و حامیان مالی ایجاد انگیزه شود. اگر خودمان را کنار بکشیم و احساس مسئولیت نداشته باشیم و بخواهیم همه چیز را در مسائل مادی ببینیم آسیب خواهیم دید.

کیهانی در ادامه افزود: تلاش کردیم باشگاه های مختلفی را در لیگ داشته باشیم و باشگاه‌های مختلف ورزشی هم به لیگ آمدند. من از همه آن‌ها تشکر می‌کنم که برای رونق دوومیدانی به این رشته آمدند. حضور آن‌ها کمک به ورزشکار و در نهایت به ورزش دوومیدانی است. من به عنوان مسئول ورزش دوومیدانی از همه ملی پوشان این رشته مخصوصا شاخص‌ها و کسانی که فدراسیون برای آن‌ها هزینه کرده و عنوان‌دار هستند می خواهم در لیگ حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.