صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / باید در برابر تروریسم مواضع قاطع و یکسانی داشته باشیم
باید در برابر تروریسم مواضع قاطع و یکسانی داشته باشیم

دکتر روحانی در دیدار نخست وزیر انگلیس:

باید در برابر تروریسم مواضع قاطع و یکسانی داشته باشیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز مهمترین موضوع در روابط ایران و اروپا تلاش مشترک برای استحکام و اجرای برجام است، گفت: خوشبختانه طرفین مصمم به حفظ و ادامه این توافق بین المللی بوده و در این راستا مواضع سیاسی قاطعی را اتخاذ کرده‌اند.

دیدار روحانی با ترزا می

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایت ریاست جمهوری ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه سه شنبه به وقت نیویورک در دیدار خانم «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، با اشاره به خروج غیر قانونی آمریکا از توافق بین المللی برجام، این اقدام را موجب تعجب و مخالفت جامعه جهانی دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با توسعه همکاری‌ها و رایزنی‌ها به چارچوب عملی مناسب برای حفظ و اجرای کامل این توافق بویژه در بخش های اقتصادی دست پیدا کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند بوده و به آنها عمل کرده است، اظهار داشت: در توافقات چند جانبه باید عمل به تعهدات از سوی طرفین تعادل و توازن داشته باشد.
دکتر روحانی با تقدیر از ابراز همدردی و تسلیت دولت و ملت انگلیس با مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز و انتقاد از حمایت تبلیغاتی از اقدام تروریستی اهواز توسط برخی رسانه‌های غربی از جمله در انگلیس، خاطرنشان کرد: امروز همگان باید در برابر تروریسم مواضع قاطع و یکسانی داشته و در راستای مبارزه جدی با تروریسم همکاری‌ها را گسترش دهیم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قدرت نظامی جمهوری اسلامی برای دفاع از کشور و مقابله با تروریسم است، افزود: رویکرد ما کاهش تنش در منطقه و جهان است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
دکتر روحانی با بیان اینکه بحران یمن راه حلی جز پایان جنگ و برقراری مذاکرات یمنی-یمنی ندارد، گفت: باید همه  کشورها در راستای توقف خونریزی و بمباران در یمن و ارسال کمکهای انسان دوستانه به مردم بی گناه این کشور تلاش کنند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به توسعه روابط و همکاری های دو جانبه با انگلیس در بخش‌های مختلف است، تصریح کرد: گسترش همکاری‌های بانکی دو کشور می تواند موجب توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری فی مابین باشد.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز در این دیدار با تسلیت حادثه تروریستی اهواز، گفت: انگلیس تروریسم را در تمامی ابعاد آن محکوم کرده و مبارزه با آن را حائز اهمیت می داند.
نخست وزیر انگلیس با اشاره به ضرورت حفظ برجام در تمامی ابعاد آن بر ادامه تلاش ها و همکاریهای تهران-لندن در این راستا تاکید کرد.
وی با بیان اینکه حل بحران یمن تنها از طریق راه حل‌های سیاسی امکان پذیر است، افزود: همه باید در راستای کمک های انسان دوستانه برای مردم بحران زده یمن نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
ترزا می همچنین خاطرنشان کرد که انگلیس از توسعه روابط و همکاری ها با ایران در بخش های مختلف از جمله اقتصادی و انرژی استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.