صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / ایران از گسترش و توسعه روابط اقتصادی، علمی و فناوری با نروژ استقبال می کند
ایران از گسترش و توسعه روابط اقتصادی، علمی و فناوری با نروژ استقبال می کند

دکتر روحانی در دیدار نخست وزیر نروژ:

ایران از گسترش و توسعه روابط اقتصادی، علمی و فناوری با نروژ استقبال می کند

رئیس جمهور در دیدار نخست وزیر نروژ تاکید کرد که ایران از گسترش و توسعه روابط اقتصادی ، علمی و فناوری با نروژ استقبال می کند.

روحانی و نخست وزیر نروژ

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایت ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه در دیدار خانم “ارنا سولبرگ”، خروج دولت آمریکا از توافق برجام را غیرقانونی و نقض پیمان و قطعنامه شورای امنیت برشمرد و گفت: مشکل کنونی صرفا مربوط به ایران و آمریکا نیست چرا که دولت کنونی آمریکا در برابر قطعنامه شورای امنیت که به اتفاق آراء و از جمله رای مثبت خود این کشور تصویب شده، ایستاده و آن را نقض کرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تصریح دارد که همه کشورها باید از مفاد برجام حمایت کنند و بسیار مهم است که دنیا در برابر زیرپا گذاشتن این قطعنامه توسط آمریکا ، بی تفاوت نباشد.
دکتر روحانی با اشاره به ۱۲ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که همه آنها پایبندی ایران به مفاد برجام را مورد تاکید قرار می دهند ، اظهارداشت: ایران کاملا به تعهداتش پایبند است اما هر توافق دو طرفه است و ما در توافقی می مانیم که منافعمان را تامین کند.
رئیس جمهور همچنین بر نقش اروپا در حفظ برجام به عنوان تامین کننده صلح و امنیت جهان تاکید کرد .
دکتر روحانی در ادامه به وضعیت غمبار ملت یمن پرداخت و با تاکید بر اینکه بمباران یمن نمی تواند برخی کشورهای مهاجم را به اهدافشان برساند ، خواهان کمک به مردم یمن و انتقال کمکهای دارویی و غذایی برای یمنی ها شد.
رئیس جمهور همچنین به موضوع سوریه اشاره کرد و با تشریح همکاریهای ایران ، ترکیه و روسیه در سوریه و پیشبرد روند آستانه گفت: نیروهای سه کشور بر کاهش تنش و آتش بس بین گروه های تروریستی و ارتش سوریه نظارت می کنند و اخیرا نیز در نشستی در تهران درباره جلوگیری از خونریزی در ادلب تصمیمات خوبی گرفتیم.
نخست وزیر نروژ نیز در این دیدار با تاکید براینکه کشورش مصمم به توسعه و گسترش همکاری های خود با ایران است، گفت: امیدوارم همگان بتوانیم از برجام به عنوان مبنای توسعه مناسبات استفاده کنیم.
خانم ارنا سولبرگ با اشاره به خروج دولت ترامپ از توافق برجام تصریح کرد: برای ما تداوم برجام برای بهبود مناسبات بسیار مهم است و متاسفانه موضوعات سیاسی به این توافقنامه خوب لطمه زده است .
وی با بیان اینکه “به آژانس و گزارش های این نهاد بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران ایمان داریم و خرسندیم که ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است” ، اظهارداشت: ما نیز به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا در پی اقداماتی هستیم که باوجود تحریم های آمریکا، روابط با ایران گسترش یابد.

انتاهای پیام/

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.