صفحه اصلی / سرخط خبرها / شرکت‌های معتبر اروپایی و آسیایی در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی

رضا رحمانی خبر داد:

شرکت‌های معتبر اروپایی و آسیایی در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی

شرکت‌های فعال حوزه چاپ و بسته‌بندی از کشورهای آلمان، هند، ترکیه، روسیه و پاکستان در دومین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری (IPAP و pacprocess) حضور دارند، این نمایشگاه ۱۹ تا ۲۲ مهر در مجموعه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

رضا رحمانی؛ قائم‌مقام شرکت برساز رویداد پارس مجری نمایشگاه عنوان کرد: امسال با وجود تحریم های ناعادلانه علیه ایران، شاهد حضور شرکت هایی پیشرو از کشورهای ایتالیا، آلمان، هند، ترکیه، روسیه و پاکستان در زمینه ارائه صفر تا صد ماشین‌آلات بسته‌بندی و فرآوری، ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر، تولید کنندگان کاغذ و کارتن در نمایشگاه IPAP و pacprocess هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، وی افزود: همچنین با توجه به اطلاعرسانی‌های انجام شده در سطح بین‌المللی، بازدیدکنندگانی از کشور های آلمان، هند، روسیه، پاکستان، عراق، افغانستان، قطر، لیبی، امارات متحده عربی، بنگلادش، الجزایر، ترکیه و گرجستان برای بازدید از نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

رحمانی همچنین با اشاره به حضور هیات‌های تخصصی در نمایشگاه، توضیح داد: تاکنون از کشور افغانستان دو هیات تجاری برای بازدید از نمایشگاه اعلام حضور کرده‌اند و غیر از آن پیش‌بینی می‌شود هیات‌های دیگری نیز به نمایشگاه بیایند و معتقدم که این رویداد یک فرصت بی‌نظیر برای تولیدکنندگان داخلی همچنین توسعه صادرات غیرنفتی است.

وی یادآور شد: باید این نکته را اضافه کنم که نمایشگاه بین‌المللی بسته‌بندی و فرآوری با برند pacprocess عضو هشتم اتحاد جهانی نمایشگاه‌های اینترپک، در کنار سایر اعضا از کشور های آمریکا، آلمان، کنیا، اندونزی، چین، هند و روسیه قرار دارد.

رحمانی با بیان اینکه این نمایشگاه زنجیزه کامل صنایع بسته بندی و فرآوری در بخش‌های غذایی، نوشیدنی‌ها، نان، شیرینی و شکلات، دارویی، بهداشتی و آرایشی، کالاهای صنعتی و غیر غذایی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، گفت: برگزاری این نمایشگاه مطابق با استاندارها و پروتکل‌های نمایشگاه اینترپک است و هیچ رویداد تجاری دیگری در جهان مانند نمایشگاه اینترپک، کل زنجیره ارزش را به نمایش نمی‌گذارد و هیچ نمایشگاه صنعت بسته‌بندی دیگری اینگونه به تمام بخش‌های صنعت با راهکارها و طرح‌های نوآورانه مناسب، نمی‌پردازد.

وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ و خدمات وابسته با برند IPAP نیز عنوان کرد: این برند عضو ششم خانواده جهانی نمایشگاه‌های دروپا، در کنار سایر اعضا از کشورهای آلمان، چین، اندونزی، الجزایر و تایلند قرار دارد و زمنیه فعالیت این نمایشگاه شامل محصولات و خدمات قبل از چاپ، محصولات چاپی، محصولات پس از چاپ، کاغذ، تجهیزات و مواد تبدیل کاغذ، جوهر و مواد مصرفی، محصولات بسته‌بندی، چاپ، چاپ تکمیلی، چاپ سبز و چاپ سه بعدی، محصولات و خدمات نرم ‌فزاری و دیگر موارد مربوط به صنعت چاپ است.

رحمانی با بیان اینکه سعی کردیم با استفاده از سال‌ها تجربه تخصصی همچنین تجربیات شرکت مسه دوسلدورف در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و شماره یک دنیا، نمایشگاهی در کلاس جهانی داخل ایران برگزار کنیم، گفت: این نمایشگاه، بستر مناسبی برای نمایش با شکوه توانمندی‌های داخلی همچنین توسعه کسب و کار بویژه در حوزه‌های صادراتی برای تولیدکنندگان و فعالان داخلی ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: این نمایشگاه راه‌حل مناسبی برای شرکت‌های خلاق و جوان است تا از بستر ایجاد شده به عنوان سکوی پرتاب استفاده کنند تا وارد صنعت چاپ و بسته‌بندی بین‌المللی شوند. هر چند رهبران بازار و تجارت بسیار مهم هستند ولی شرکت‌های جدید دانش‌بنیان و استارتاپ‌خا نیز به همان اهمیت هستند و این نمایشگاه به آن‌ها نیز ارج می‌نهد.

دومین پاویون تخصصی صنعت کارتن، ورق و کاغذ
رحمانی همچنین از دومین پاویون تخصصی صنعت کارتن، ورق و کاغذ ایران در این نمایشگاه خبر داد و گفت: سال گذشته پاویون تخصصی صنعت کارتن، ورق و کاغذ ایران iCarton از سوی فعالان صنعتی، کارآفرینان و تولید‌کنندگان داخلی در نمایشگاه IPAP و pacprocess تهران برگزار شد که با استقبال بسیار زیادی روبرو شد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال شاهد استقبال چشمگیر خانواده صنعت کارتن و ورق ایران هستیم و با توجه به مصرف کارتن و ورق که بیشترین سهم استفاده در زنجیره تولید و بسته‌بندی محصولات را دارد، همچنین توانمندی‌های داخلی و استادان این حوزه تخصصی می‌توان گفت که این رخداد ملی شاهراه جهانی برای ورود به بازارهای صادراتی به شمار می‌آید.

رحمانی همچنین به حمایت انجمن صنفی صنایع فرآوری کاغذ و کارتن آلمان (WPV) از این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد:‌ حضور این انجمن به عنوان مرجع تخصصی صنعت کارتن‌سازی، کاغذ و فیلم در آلمان نشان از پتانسیل این بخش از نمایشگاه دارد و گامی برای توسعه همکاری‌های بین المللی به شمار می‌آید و این نمایشگاه فرصتی مغتنم و بالقوه برای نمایش تولیدات انجام شده در صنعت کارتن و ورق در سطح جهانی با استفاده از ظرفیت های جهانی دو برند interpack و drupe است.

وی همچنین به سایر انجمن‌های بین‌المللی حامی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: انجمن سازندگان ماشین‌آلات بسته بندی و فرآوری آلمان (VDMA)، انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی اسپانیا (amec envasgraf)، انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات بست‌ بندی ایتالیا (UCIMA) و شورای ارتقای تجارت بین‌لملل چین از جمله حامیان این نمایشگاه هستند که بر اعتبار آن اضافه می‌کند.

رحمانی همچنین درباره سازمان‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های کشوری حامی نمایشگاه، تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز، شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز، انجمن صنفی کارفرمایی ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران، شرکت تعاونی انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق، سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران، انستیتو بسته‌بندی ایران و سایر تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط با صنعت چاپ، بسته‌بندی و کاغذ و کارتن در سطح کشور از حامیان نمایشگاه هستند.

دومین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری (IPAP و pacprocess ) 19 تا ۲۲ مهر در مجموعه شهر آفتاب برگزار می‌شود، نمایشگاهی که تنها رویداد های بین‌المللی مورد حمایت و مشارکت دروپا و اینترپک درسطح منطقه است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.