صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس جمهوری گوآتمالا نهاد مبارزه با فساد سازمان ملل را زیر سوال برد
رئیس جمهوری گوآتمالا نهاد مبارزه با فساد سازمان ملل را زیر سوال برد

رئیس جمهوری گوآتمالا نهاد مبارزه با فساد سازمان ملل را زیر سوال برد

رئیس جمهوری گوآتمالا در انتقاد از یک نهاد مبارزه با فساد سازمان ملل، این نهاد را "تهدیدی برای صلح" در این کشور آمریکای مرکزی دانست.

جیمی مورالس، رئیس جمهوری گوآتمالا

به گزارش کسب و کار نیوز، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمی مورالس، رئیس جمهوری گوآتمالا در مجمع عمومی سازمان ملل از کمیسیون بین‌المللی علیه معافیت از مجازات در گوآتمالا انتقاد کرد. این نهاد پیش از این تلاش کرده است که مورالس را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

او ماه گذشته تصمیم گرفت که حکم کمیسیون بین‌المللی علیه معافیت از مجازات در گوآتمالا را که تحت حمایت سازمان ملل قرار دارد، تمدید نکند. او همچنین رئیس این سازمان را از ورود به کشورش منع کرد.

این رهبر گوآتمالایی که پیش از سیاستمدار شدن، یک کمدین بوده، بیش از نیمی از سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را به انتقاد از کمیسیون بین‌المللی علیه معافیت از مجازات در گوآتمالا اختصاص داد و آن را به سوءاستفاده از قدرت، نقض حقوق بشر و سیاسی کردن عدالت در گوآتمالا متهم کرد.

او همچنین این کمیسیون را به اعمال فشار بر قضات برای عدم موافقت با درمان مناسب پنج زندانی که هویت آنان مشخص نیست، متهم کرد و آن را مقصر مرگ این پنج زندانی دانست.

مورالس تصریح کرد: کمیسیون بین‌المللی علیه معافیت از مجازات در گوآتمالا در ذات خود به تهدیدی برای صلح در این کشور تبدیل شده و یک سیستم ترور ایجاد کرده که افرادی که جور دیگری فکر می‌کنند را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

ایوان ولاسکوئز، رئیس کمیسیون بین‌المللی علیه معافیت از مجازات در گوآتمالا به برکناری و حبس همتای سابق مورالس کمک کرد. این کمیسیون همچنین با همکاری با دادستان کل گوآتمالا در سال ۲۰۱۷ تلاش کرد که مورالس را نیز تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

تلاش مورالس برای انحلال این کمیسیون از سوی منتقدان او یک “بحران قانون اساسی” در گوآتمالا توصیف شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.