صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تقاضا برای نفت اوپک در سال ۲۰۴۰ به حدود روزانه ۴۰ میلیون بشکه می‌رسد
تقاضا برای نفت اوپک در سال ۲۰۴۰ به حدود روزانه ۴۰ میلیون بشکه می‌رسد

تقاضا برای نفت اوپک در سال ۲۰۴۰ به حدود روزانه ۴۰ میلیون بشکه می‌رسد

اوپک در گزارش چشم انداز جهانی نفت در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که تقاضا برای نفت اعضای اوپک در سال ۲۰۴۰ به حدود ۴۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, اوپک گزارش دورنمای انرژی ۲۰۱۸ را منتشر کرد که شامل مرور و ارزیابی دورنمای میان مدت و بلند مدت صنعت نفت جهان تا سال ۲۰۴۰ میلادی است.
عاید القحطانی، مدیر بخش پژوهش اوپک، گزارشی درباره محتوای این گزارش ارائه کرد و محمد بارکیندو نیز در آیین رونمایی این گزارش، درباره دستاوردهای اوپک در سال ۲۰۱۷ میلادی توضیحاتی ارائه کرد.
در گزارش یاد شده، مسائل مرتبط صنعت نفت بررسی شده و تحولات مربوط به مسائلی همچون اقتصاد جهانی، تقاضای انرژی، عرضه و تقاضای نفت در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی، تحولات سیاسی و فناوری، نگرانی‌های مربوط به محیط زیست و توسعه پایدار، بررسی شده‌اند.
طبق پیش‌بینی اوپک، تا سال ۲۰۴۰ میلادی نفت همچنان جایگاه خود را به عنوان منبع اصلی انرژی در جهان، حفظ خواهد کرد.
همچنین این سازمان برآورد خود را از رشد تقاضای نفت افزایش داد و اعلام کرد تقاضای این کالا در سال ۲۰۴۰ میلادی به ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.
پیش‌بینی اوپک نشان می‌دهد که سهم اوپک در تأمین نفت مورد نیاز جهان، از ۳۴ درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۳۶ درصد در سال ۲۰۴۰ میلادی افزایش می‌یابد.
پیش بینی می شود تقاضا برای نفت اوپک در سال ۲۰۴۰ میلادی به حدود ۴۰ میلیون بشکه در روز برسد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۲ میلیون بشکه در روز بوده است.
در دوره منتهی به سال ۲۰۴۰ میلادی، سرمایه‌گذاری لازم برای صنعت نفت جهان حدود ۱۱ تریلیون دلار تخمین زده شده است.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.