صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / افشاردوست: قرارداد کولاکوویچ تا سال ۲۰۱۸ بود/ فقط سرمربی مقصر نیست

افشاردوست: قرارداد کولاکوویچ تا سال ۲۰۱۸ بود/ فقط سرمربی مقصر نیست

دبیر سابق فدراسیون والیبال، گفت: الزاما در عدم موفقیت در قهرمانی جهان مقصر کولاکوویچ نیست و بازیکنان یک بخش بزرگ دیگر این اتفاق هستند.

محمود افشار دوست

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نتایج تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان و ایستادن در جایگاه نازل سیزدهم، اظهار کرد: همانگونه که از نام رقابت‌های قهرمانی جهان بر می‌آید سطح این مسابقات بسیار بالا است. تیم‌ ‌ملی ایران نیز پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی گام به این رقابت‌ها گذاشت. هر چند در میان کارشناسان درباره حضور یا عدم حضور در بازی‌های آسیایی آن هم ۱۰ روز باقی‌ مانده به رقابت‌های قهرمانی جهان اختلاف وجود دارد. عده‌ای از کارشناسان معتقد هستند تیم‌ ‌ملی نباید در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کرد و مستقیما به قهرمانی جهان می رفت و عده ای دیگر با این نظر مخالف هستند.

این کارشناس والیبال افزود: تیم‌ ‌ملی ایران مسابقات را بد شروع نکرد و توانست بردهای خوبی را کسب کند و حتی در دیدار برابر لهستان نیز با وجود باخت سه بر صفر می‌توانستیم پیروز میدان شویم، اما اتفاقات بد با آغاز دور دوم شروع شد و تیم‌ ‌ملی ایران در دیداری که نباید به بلغارستان می باخت، مغلوب شد.

او خاطر نشان کرد: منشاء چنین باخت‌های ناباورانه‌ای علاوه بر نکات فنی در موارد دیگری است که چه مربیان داخلی و چه مربیان خارجی نتوانستند این مشکلات را بر طرف کنند. والیبال ایران در بحث دریافت و استفاده از توپ های برگشتی و زدن سرویس‌های قدرتمند در مقایسه با قدرت های والیبال جهان ضعف دارند.  این ضعف حتی در رقابت‌های لیگ برتر نیز وجود دارد و باید یک فکر عاجل برای حل این مساله کرد.

افشاردوست درباره عملکرد فنی کولاکوویچ و دیگر اعضای کادر فنی نیز گفت: به نظرم بهتر است درباره کوچینگ و هدایت تیم‌ ‌ملی در ابتدا باید با کولاکوویچ صحبت شود، چرا که او نزدیک‌ترین کسی است که شرایط بازیکنان را در روز بازی‌ها می بیند. در برخی از بازی‌ها می دیدیم که یکی از نفرات اصلی در ترکیب حضور ندارد و سپس دلیل آن مصدومیت عنوان می‌شد، اما به نظرم بهتر بود پیش از هر بازی این اتفاقات اطلاع رسانی می‌شد. کولاکوویچ مربی کم تجربه‌ای نیست و سال‌های سال در سطح اول جهان مربیگری کرده است و چند بار حضور در  المپیک را در کارنامه خود دارد.

او ادامه‌ داد: در ابتدا باید موشکافانه به بررسی دلایل شکست بپردازیم، چرا که در شکست‌ها همانند پیروزی ها همه عوامل از کادر فنی گرفته تا بازیکنان دخیل هستند. الزاما در این عدم موفقیت مقصر کولاکوویچ نیست و بازیکنان یک بخش بزرگ دیگر این اتفاق هستند.

افشاردوست در پاسخ به این سوال که آیا والیبال ایران می‌تواند با کولاکوویچ به اهداف بزرگی همچون قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر  المپیک دست یابد، خاطر نشان کرد:  فکر می‌کنم او با توجه به تجربه‌ای که دارد می‌تواند به والیبال ایران کمک کند و در حال‌ حاضر نیز چند بازیکن بسیار جوان در حال وارد شدن به ترکیب اصلی هستند. به نظرم اگر هدف مان  المپیک است باید تحمل کنیم، اما اگر اهداف چیزهای دیگری است می‌توان چاره‌ای اندیشید.

دبیر سابق فدراسیون والیبال درباره مدت قرارداد کولاکوویچ که  در سال ۲۰۱۶ با فدراسیون والیبال ایران ثبت شد، گفت: قرارداد کولاکوویچ در آن زمان به مدت دو سال  و تا پایان رقابت‌های قهرمانی جهان ثبت شد. قرارداد او ۲+۲ بود و این گونه بود که پس از قهرمانی جهان و صحبت طرفین با یکدیگر قرارداد فسخ یا تمدید شود.  در آن زمان در قرارداد  نیز شرطی برای کولاکویچ مبنی بر این که قراردادش در صورت کسب عنوان خاصی در قهرمانی جهان تمدید شود،  لحاظ نشد، چرا که هیچ مربی تراز اولی شرط نمی پذیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.