صفحه اصلی / استان ها / همدان / استمداد معاون بهزیستی همدان برای خرید اقلام ضروری

استمداد معاون بهزیستی همدان برای خرید اقلام ضروری

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان خرید اقلام ضروری همانند سمعک، ویلچر، داروهای ضروری به ویژه داروی بیماران اعصاب و روان و پوشک برای بهزیستی را ضروری دانست.

معلول ویلچر فارن

فریدالدین حجت‌الاسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این وسایل، جزء وسایلی هستند که باید در اولویت وزارت بهداشت قرار گیرند تا سازمان‌های مربوطه با ارز دولتی این اقلام را خریداری کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت ویلچر برای مددجویان، خاطرنشان کرد: با توجه به وارداتی بودن قطعات ویلچر، قیمت این وسیله تا قبل از گرانی‌ها ۷۵ هزار تومان بوده که با شرایط اقتصادی موجود به یک میلیون تومان افزایش پیداکرده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه امسال فردی پشت نوبت برای کاشت حلزون نداریم، تشریح کرد: سال‌گذشته ۴۰ مورد عمل کاشت حلزون و ۳۰ مورد عمل تعمیرات و امسال ۱۷ مورد عمل کاشت حلزون داشتیم.

وی در رابطه با کسانی‌که برای کاشت حلزون در اولویت هستند اظهار کرد: تمام تلاش‌ها برای شناسایی سریع و بهبود کودکان زیر ۶ سال است تا هنگام ورود به مدرسه مشکلی نداشته‌باشند.

وی در تشریح کاشت حلزون و بهبود کودکان زیر ۶ سال گفت: ۹۵ درصد عمل‌های کاشت حلزون و کمک سازمان به کودکان زیر ۶ سال است به طوری که پس از عمل برای کودکان زیر ۳ سال، این افراد تا سن ۶ سالگی به مراکز گفتاری معرفی می‌شوند تا بتوانند بدون هیچ‌گونه معلولیت و مشکلی در مدارس عادی شروع به تحصیل کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان با اشاره به هزینه کاشت حلزون گفت: ۶ میلیون تومان هزینه کاشت حلزون است و سازمان بهزیستی با توجه به شرایط مالی خانواده موظف به پرداخت ۳ تا ۶ میلیون هزینه کاشت حلزون است.

وی با بیان اینکه تا کنون این عمل افزایش قیمتی نداشته است، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، امکان افزایش هزینه کاشت حلزون وجود دارد.

حجت‌الاسلامی در ادامه عنوان کرد: قیمت خریداری سمعک در زمان قبل از ایجاد شرایط کنونی اقتصادی ۱.۵ میلیون تومان بوده که با توجه به شرایط کنونی این مبلغ به ۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.