صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / رئیس جمهور پیشنهاد کند یک تعریف واحد و شفاف از تروریسم ارئه شود
رئیس جمهور پیشنهاد کند یک تعریف واحد و شفاف از تروریسم ارئه شود

مصباحی‌مقدم:

رئیس جمهور پیشنهاد کند یک تعریف واحد و شفاف از تروریسم ارئه شود

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در سازمان ملل پیشنهاد کند تا یک تعریف شفاف از تروریست توسط سازمان‌های بین‌المللی ارائه شود تا از این به بعد بر اساس اراده قدرت‌ها و دولت‌ها تروریست گسترش پیدا نکند.

مصاحبه با مصباحی مقدم

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سخنرانی پیش روی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که آقای رئیس جمهور می‌تواند در سخنرانی امسال خود مطرح کند، نقض پیمان است. نقض پیمان در روابط بین‌المللی یعنی اینکه دیگر نمی‌توان به پیمان‌ها اعتماد کرد. روابط بین‌الملل بر اساس اعتماد متقابل درست شده است. اگر قرار باشد اعتماد متقابلی شکل نگیرد، هیچ قرارداد و عهدنامه‌ای را نمی‌توان مورد اعتماد قرار داد.

وی ادامه داد: از آنجایی می‌گوییم نقص پیمان در روابط بین‌المللی مهم است که باعث می‌شود تا دیگر در عرصه سیاست به ویژه سیاست بین‌المللی سنگ روی سنگ بند نشود. بنابراین رئیس جمهور بر این نکته تاکید کند که دولت آمریکا پیمان‌شکن است و نسبت به ایران پیمان‌شکنی کرده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مستقل است و با نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتمادی میان دنیا ایجاد شده است که ایران به دنبال دست یافتن به سلاح اتمی نیست. سلاح غیراتمی هم یک سلاح متعارف است که همه کشورها می‌توانند از آن برای دفاع کشور خودشان استفاده کنند.

مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: طی ۲۰۰ سال گذشت کسی سراغ ندارد که ایران به کشوری حمله کرده باشد. ایران همیشه در موضع دفاع قرار داشته است الان هم در همین موضع است. موضع دفاع قدرت چانه‌زنی ما را بالا برده است. اینها تمام موضوعاتی است که رئیس جمهور باید آنها را مطرح کند.

وی سپس گفت: بحث بعدی که ایشان باید به آن اشاره کنند، بحث تروریست است. تروریست طی دهه‌های اخیر ساخته و پرداخته قدرت‌های اسکتباری بوده است. آنها تروریسم را ایجاد می‌کنند و این موضوع در اعتراف رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه اسبق این کشور خانم کلینتون است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: حمایت‌کنندگان از تروریست‌ها در منطقه ما از کسانی هستند که بهترین روابط را با آمریکا و اسرائیل دارند. خود اسرائیل یک دولت تروریستی است و با ترور بر سر کار آمده است.

وی تصریح کرد: باید به دنیا گفت ملت‌هایی که از مرزهای خود دفاع می‌کنند و در مقابل تجاوز بیگانگان می‌ایستند، تروریست نیستند. معنی ندارد که آنها را تروریسم بنامند.

مصباحی مقدم در پایان گفت: رئیس‌جمهور پیشنهاد کند تا یک تعریف شفاف از تروریست توسط سازمان‌های بین‌المللی ارائه شود تا از این به بعد بر اساس اراده قدرت‌ها و دولت‌ها تروریست گسترش پیدا نکند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.