صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / نفت ۸۱ دلاری شد
نفت ۸۱ دلاری شد

نفت ۸۱ دلاری شد

پس از رد پیشنهاد افزایش تولید نفت در جلسه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC)، قیمت جهانی نفت رکود جدیدی ثبت کرد و به 81 دلار در هر بشکه رسید.

هم‌زمان با مخالفت کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با افزایش تولید، قیمت نفت در بازارهای جهانی رکورد زد و از مرز ۸۱ دلار گذشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، رویترز اعلام کرد ، نفت برنت دریای شمال دیروز (دوشنبه) رکورد ۸۱ دلار و ۴۸ سنت را ثبت کرد که بالاترین قیمت از نوامبر ۲۰۱۴ (آبان-آذر ۱۳۹۳) است.

قیمت نفت پایه اروپا که دوسوم نفت‌های جهان بر پایه آن قیمت‌گذاری می‌شوند، همچنان در همین سطح باقی مانده است. نفت برنت امروز (سه‌شنبه) در ساعت ۴:۲۱ بامداد به‌وقت گرینویچ در بازار لندن به بهای۸۱ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه معامله شد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز امروز در ساعت یاد شده به بهای ۷۲ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به روز گذشته ۱۹ سنت یا ۰٫۳ درصد افزایش دارد.

«هری چیلینگوریان» رئیس بخش استراتژی بازارهای کالا در بانک «بی ان پی پاریباس» فرانسه به رویترز گفت: صادرات نفت ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا که از چهارم نوامبر (۱۳ آبان) اعمال می‌شوند، بشدت کاهش یافت و با توجه به اینکه (اوپک) نیز مایل به افزایش تولید نیست، بازار با کسری عرضه روبرو خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.