صفحه اصلی / سرخط خبرها / خانه فروغ فرخزاد ثبت ملی شد
خانه فروغ فرخزاد ثبت ملی شد

خانه فروغ فرخزاد ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه خانه پدری فروغ فرخزاد شاعر معاصر ثبت ملی شد گفت: این خانه در شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی با اکثریت آرا به تصویب رسید.

دلاور بزرگ نیا روز سه شنبه در حاشیه نشست خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: لوح ثبتی این خانه در روزهای آینده از طریق مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی به استان تهران ابلاغ خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران همچنین گفت: در ۶ ماه نخست امسال با پیگیری های ما در مراجع قانونی هیچ بنای ثبتی پایتخت از فهرست ملی خارج نشده است. فروغ فرخزاد زاده ۸ دی ۱۳۱۳ در تهران، ۲۴ بهمن ۱۳۴۵ در سانحه رانندگی درگذشت و از وی پنج دفتر شعر منتشر شده است.
مردادماه امسال خبر تخریب خانه پدری فروغ فرخزاد رسانه ای شد که میراث فرهنگی استان تهران پس از آن اعلام کرد با تشکیل اضطراری پرونده برای ثبت ملی این خانه و ارسال آن به سازمان میراث فرهنگی کشور زمینه جلوگیری از تخریب آن توسط مالک را فراهم آورده است.
خانه پدری فروغ فرخزاد در محله امیریه، کوچه خادم آزاد واقع شده است. امیریه محله ای قدیمی در جنوب شهر تهران است که از ابتدای خیابان ولی‌عصر(عج) حد فاصل میدان راه‌آهن تا خیابان امام خمینی را در بر می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران پیشتر گفته بود که خانه پدری فروغ فرخزاد متعلق به اواخر دوره قاجار است و ساختمان ارزش تاریخی چندانی ندارد اما به علت آنکه محل سکونت شاعر معاصر بوده تلاش برای ثبت اضطراری آن در دستور کار قرار گرفت.
بزرگ نیا اظهارامیدواری کرد که با همکاری شهرداری تهران این ملک از مالکان خریداری شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.