صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مهر تایید آمریکا بر فروش تجهیزات نظامی به تایوان
مهر تایید آمریکا بر فروش تجهیزات نظامی به تایوان

مهر تایید آمریکا بر فروش تجهیزات نظامی به تایوان

وزارت امور خارجه آمریکا فروش قطعات یدکی جنگنده‌های F۱۶ و سایر جنگنده‌ها به ارزش ۳۳۰ میلیون دلار به تایوان را تصویب کرده است.

جنگنده‌های F۱۶

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، فروش تجهیزات نظامی آمریکا به تایوان باعث مخدوش شدن روابط بین پکن و واشنگتن شده است. البته تایوان هنوز باید جزئیات مربوط به این خرید تجهیزات نظامی را با کمپانی‌های آمریکایی نهایی کند.

دولت پکن تایوان را قلمرو خود می‌داند و گفته، حتی با زور هم که شده آن را تحت کنترل خود می‌گیرد.

آژانس همکاری امنیتی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: این فروش پیشنهادی با توجه به سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده است و به تقویت ظرفیت‌های نظامی و امنیتی دریافت کننده کمک می‌کند و همچنین باعث می‌شود تا ثبات سیاسی، توازن نظامی و پیشرفت اقتصادی در منطقه ادامه یابد.

دولت چین به شدت نگران تمایلات آمریکا در قبال تایوان است که بیشتر تسلیحات نظامی خود را از ایالات متحده دریافت می‌کند و به دنبال این است که واشنگتن تسلیحات پیشرفته‌ بیشتری را شامل جنگنده‌های جدید بخرد.

دفتر ریاست جمهوری تایوان امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای از دولت آمریکا بابت حمایت‌هایش تشکر کرده و گفت: تایوان به ارتباط نزدیک و همکاری با واشنگتن درباره مسائلی شامل امور امنیتی ادامه می‌دهد.

پیشنهاد فروش قطعات یدکی به ارزش ۳۳۰ میلیون دلاری آمریکا به تایوان شامل قطعاتی برای F۱۶ ،‌ C – ۱۳۰ ، و جنگنده‌های دفاعی و تمامی سیستم‌های هوایی و قطعات مرتبط با امور پشتیبانی و لجستیکی می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.