صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / روایت بهزاد نبوی از مدیریت اقتصادی در دولت دفاع مقدس

روایت بهزاد نبوی از مدیریت اقتصادی در دولت دفاع مقدس

وزیر صنایع سنگین و رئیس سازمان بسیج اقتصادی دولت دفاع مقدس در سخنانی به بیان خاطرات و نتایج عملکردهای اقتصادی دولت میرحسین موسوی در زمان جنگ پرداخت.

بهزاد نبوی

به گزارش کسب و کار نیوز، بهزاد نبوی شامگاه امروز سه‌شنبه (سوم مهرماه) در نشست بررسی کارنامه اقتصادی دولت دفاع مقدس با بیان اینکه عده‌ای از افراد تصور می‌کنند شروع جنگ ایران و عراق در اول مهرماه ۵۹ بود، اظهار کرد: باید یادآور شویم که عراق در واقع ۱۰ روز قبل از بمباران تهران با حمله به مناطق غرب کشور جنگ با ایران را آغاز کرده بود و درست در روزی که دولت از مجلس رای اعتماد گرفت و می‌خواست کار خود را شروع کند، ما به دیدار امام راحل رفته بودیم که در همانجا به ما خبر رسید که عراق به ایران حمله کرده است.

وی افزود: دولت طبق قانون اساسی به طور مستقیم در جنگ نقشی بر عهده ندارد چراکه امور جنگ به فرماندهی کل قوا سپرده شده است، و دولت صرفا در جنگ نقش پشتیبان را داشته و وظیفه‌اش این است که هزینه‌های جنگ را تامین کند.

نبوی با بیان اینکه وقتی از عملکرد دولت در جنگ صحبت می‌کنیم یعنی عملکرد اقتصادی آن را مورد توجه قرار می‌دهیم، گفت: برخی فکر می‌کنند که حمایت و پشتیبانی دولت از جنگ یعنی هر چه امکانات و بودجه در کشور است سرازیر جبهه‌ها شود و این نظری بود که بعد از سال ۸۸ بیش از گذشته مطرح می‌شد که دولت دفاع مقدس از جنگ حمایت نکرده است و منظور هم این بود که چون باید به قول آنها همه بودجه کشور به جنگ اختصاص یابد و این کار رخ نداده پس دولت حمایتی از جبهه‌های جنگ نکرده است.

وزیر صنایع سنگین در دولت میرحسین موسوی با یادآوری این نکته که باید توجه داشته باشیم، لازم است کشوری وجود داشته باشد و اقتصادی در جریان باشد تا بتوان به جبهه‌های جنگ کمک کرد، ادامه داد: موشک‌باران مرتب شهرهای بزرگ در زمان جنگ دولت را به سمت ساخت پناهگاه‌ها سوق داده بود اما در همان زمان برخی دوستان ما می‌گفتند مگر ما در جبهه‌ها پناهگاه داریم که شما اینطور پول‌ها را خرج جایی جز جبهه و جنگ می‌کنید. وقتی ما در جبهه‌ها پناهگاه نداریم لازم است در شهرها نیز پناهگاهی ساخته شود.

نبوی افزود: این دوستان توجه نداشتند که اگر همان داوطلبی که می‌خواست به جبهه برود در شهرها هم احساس امنیتی نمی‌کرد روحیه‌ای نداشت که در جبهه‌ها حاضر شود یا اینکه اگر کارمندان و کارگران در شهرها قربانی موشک‌باران می‌شدند دیگر چه کسی می‌خواست پایه‌های اقتصاد و تولید را در کشور برپا نگاه دارد و از آن طریق بودجه جنگ نیز تامین شود؟

ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.