صفحه اصلی / استان ها / قم / تحصیل ۵۰ هزار طلبه از ۱۱۰ ملیت در جامعه المصطفی
تحصیل ۵۰ هزار طلبه از ۱۱۰ ملیت در جامعه المصطفی

جانشین معاون آموزش جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد:

تحصیل ۵۰ هزار طلبه از ۱۱۰ ملیت در جامعه المصطفی

‌جانشین معاون آموزش جامعة المصطفی العالمیه گفت: در حال حاضر 50 هزار طلبه از 110 ملیت در جامعة‌المصطفی مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید خالق پور

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، حجت الاسلام والمسلمین مجید خالق پور ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بازگشایی سال تحصیلی جدید در ۴ مهر ماه و تجلیل از ۳۰ طلبه غیر ایرانی نخبه گفت: جامعه المصطفی العالمیه فعالیت های علمی و پژوهشی بی شماری در سطح بین المللی دارد، فارغ التحصیلان غیر ایرانی در جامعه‌المصطفی العالمیه در بسیاری از رده های بلند پایه علمی و مسئولیت های مختلف مشغول به فعالیت هستند و حضور نیروهای این مرکز در تصمیم گیری های متعدد و قانون گذاری و مسائل مدیریتی در جامعه اثربخش است.

وی تصریح کرد: با وجود تنوع فرهنگی به واسطه حضور طلاب از ملیت های گوناگون مدیریت خوبی در حوزه‌های علمی و فرهنگی و آموزشی و پژوهشی صورت می گیرد، در این راستا دشمن نیز حساسیت های ویژه‌ای نسبت به جامعه المصطفی العالمیه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار طلبه از ۱۱۰ ملیت در جامعه المصطفی مشغول به تحصیل اند در حدود ۵۰ هزار طلبه نیز فارغ التحصیل شده اند؛ امسال نیز سال تحصیلی را با شعار آموزش اثربخش آغاز می کنیم.

وی بیان کرد: ۱۸۳ مرکز در داخل و خارج از کشور همکاری علمی با جامعه المصطفی دارند و در حدود ۵۰۰ مرکز علمی زیرمجموعه این مرکز فعال است که ۶۲ مرکز را تاسیس کرده ایم و بقیه به صورت پیوسته و ناپیوسته همکاری دارند.

جانشین معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: مقاطع نظام آموزشی این مرکز به صورت سطح رشته ای و نظام سنتی از سطح ۱ تا ۵ تعریف می شود همچنین جامعه المصطفی العالمیه به سه شیوه برنامه های آموزشی خود را ارائه می کند.

وی گفت: این شیوه ها به صورت حضوری و غیرحضوری و مجازی است هم اکنون ۱۷۰ رشته فعال داریم و امسال نیز ۱۴۰ رشته فعال می شود ضمن اینکه ۴۰۰ رشته متناسب با نیازهای ملیت های مختلف در ۶ حوزه دانشی طراحی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور افزود: در سال تحصیلی جدید ۱۳۰۰ طلبه غیر ایرانی ورودی داشتیم.

وی با بیان این که در فرآیند جذب طلبه افراد از طریق سامانه سمپا ثبت نام کرده و گزینش می‌شوند، اظهار کرد: در سال جاری ۹۹ درصد این طلبه ها در دوره بلند مدت و یک درصد در دوره های کوتاه مدت و مجازی مشغول به تحصیل می شوند.

جانشین معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: تاکنون ۶ هزار پایان نامه و رساله توسط طلبه ها دفاع و یک هزار کتاب و اثر توسط مراکز جامعه المصطفی تالیف شده ست.

وی عنوان کرد: در این مرکز ۳۰۰ استاد برجسته حوزه هدایت و آموزش را بر عهده دارند و تعدادی از اعضای هیات های علمی و حق التدریسی نیز فعالیت دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.