صفحه اصلی / اصناف / برندها / پورشه تولید خودروهای دیزلی را متوقف کرد
پورشه تولید خودروهای دیزلی را متوقف کرد

پورشه تولید خودروهای دیزلی را متوقف کرد

شرکت پورشه تصمیم گرفته است که در کسب و کار خود در زمینه تولید خودروهای دیزلی تجدید نظر کند. این غول خودروساز آلمانی امروز تائید کرد که خودروهایی که از این پس می سازد، دیگر موجب انتشار آلودگی ناشی از سوخت دیزلی نخواهند شد.

شاید کاهش تقاضا برای مدل های دیزلی یکی از دلایلی باشد که این خودروساز تصمیم گرفته که تولید آن را متوقف کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، طبق آمارها سهم خودروهای دیزلی پورشه در سراسر دنیا در سال ۲۰۱۷ تنها ۱۲ درصد بود. دلیل دیگر نیز ممکن است همرنگ شدن شرکتهای خودروساز سراسر دنیا برای ارائه خودروهایی با سوخت پاک است. ممنوعیت خودروهای دیزل در برخی از شهرهای آلمان نیز، بر انگیزه آاین شرکت برای قطع تولید خودروهای دیزلی و تولید خودروهای برقی موثر بوده است.

پیشگام تولید خودروهای برقی دنیا
بدین ترتیب صنعت خودروسازی آلمان، خود را برای تحولی بزرگ آماده می کند. تولید پورشه دیزل به پایان می رسد و همزمان با آن فولکس واگن، مرسدس و بی ام وی ضمن کاهش تولید دیزل در همین ماه نخستین خودروهای شاسی بلند کاملا الکتریکی خود را عرضه خواهند کرد. صنعت خودروسازی آلمان درصدد است تا پیشگام تولید خودروهای برقی در دنیا شود.

اکنون پورشه قرار است تنها خودروهای الکترونیکی یا دوگانه سوز تولید کند. نخستین خودروی کاملاً الکترونیکی این شرکت نیز به گفته رئیس هیئت مدیره آن از سال ۲۰۱۹ روانه بازار می شود.

پورشه تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۶ میلیارد یورو در زمینه تحرک الکتریکی یا e-mobility برای رشد پایدار در آینده سرمایه گذاری خواهد کرد. این سرمایه گذاری در مدل های هیبریدی به سود سرشاری منجر خواهد شد. ۶۳ درصد از خودروهای Porsche Panameras که در اروپا فروخته می شود نیز مدل هیبریدی است.

اولیور بلوم، مدیر عامل پورشه در این باره می گوید: «این یک رویکرد ثابت و پایدار است و آن را ادامه خواهیم داد. او اشاره کرد که پورشه تولیدکننده خودروهای اسپورت است و سوخت دیزلی برای ما نقش ثانویه را ایفا کرده است، اکنون به این نتیجه رسیده ایم که می خواهیم خودروهای آینده ما عاری از این سوخت باشند».

البته افرادی که در حال حاضر پورشه با سوخت دیزلی دارند نیاز نیست نگران باشند، زیرا این شرکت همچنان به ارائه پشتیبانی و خدمات خود به این افراد ادامه خواهد داد. به گفته بلوم، پورشه همچنان به خدمت رسانی به مشتریان دیزلی خود ادامه می دهد. لازم به ذکر است که پورشه در حال حاضر در حال آماده سازی اولین خودروی اسپورت الکتریکی خود به بازار در بازه زمانی سال آینده است. نام این خودرو Taycan ذکر شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.