چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / عبور شاخص کل بورس از میانه کانال ۱۶۸ هزار واحدی
عبور شاخص کل بورس از میانه کانال ۱۶۸ هزار واحدی

عبور شاخص کل بورس از میانه کانال ۱۶۸ هزار واحدی

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با معاملات پرحجم و متعادل روبرو بودند که فلزات اساسی همچنان طلایه‌دار سهم‌های پیشرو در بازار سهام است، گروه معدنی‌ها و استخراج کانه‌های فلزی برای بورس بازها سنگ تمام گذاشتند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه دوم مهرماه ۹۷ با افزایش ۳۵۵۲ واحدی به رقم ۱۶۸ هزار و ۶۲۴ واحد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۶۲۳ واحدی عدد ۲۹ هزار و ۳۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۳۹۱۰ واحدی به رقم ۱۷۹ هزار و ۸۲۰ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۲۶۹۵ واحدی به رقم ۱۲۴ هزار و ۳۱۷ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۶۶۹۷ واحدی عدد ۳۳۵ هزار و ۴۰۳ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۴۷ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۱۹۴۹ واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۴۱۲ واحد ، توسعه معادن و فلزات با ۲۷۷ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۳۱واحدافزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی فجر با ۴۶ واحد،پالایش نفت بندرعباس با ۴۳ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با ۴۰ واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک هزارو ۱۶۶ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۵۰ هزار و ۵ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، پاکسان، گروه صنعتی بوتان، پتروشیمی زنجان، سیمان آرتا اردبیل، ایران ارقام، فراورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، قند قزوین، پارس مینو، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، صنایع شیمیایی فارس، معادن بافق، پمپ‌سازی ایران، قند نیشابور، پالایش نفت اصفهان، شکر شاهرود، گروه دارویی برکت، ایران تایر، پتروشیمی آبادان،‌سرما آفرین، سامان گستر اصفهان، توریستی و رفاهی آبادگران ایران، سخت‌آژند، بیسکوئیت گرجی، داروسازی امین، فنرسازی زر، گلوکزان، لبنیات پاک، البرز دارو، تولید چدن‌سازان از سوی ناظر بازار متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های شوکوپارس، پارس الکتریک‌، سیمان دورود، سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس‌گستر، سرامیک‌های صنعتی اردکان، رینگ‌سازی مشهد، صنعتی نیرومحرکه، فارسیت اهواز، مهرکام پارس، سازه‌پویش، فروسیلیس ایران، قند ثابت خراسان، قند اصفهان، پشم شیشه ایران، حق تقدم خرید سهام لعاب ایران، تولید سموم علف‌کش، صنایع تولیدی اشتاد ایران،‌ مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن و گروه بهمن بازگشایی شدند.

امروز همچنین ۵۰۶ هزار و ۶۶۲ برگ حق تقدم استفاده نشده بازرگانی و تولیدی مرجان کار برای مدت ۹ روز کاری آغاز شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، بیش از ۴۸٫۵ میلیون سهم آهن و فولاد ارفع به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان کد به کد شد؛ همچنین ۲٫۵ میلیون سهم گلتاش به ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان به کدهای درون گروه سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام با معاملاتی پرحجم در اغلب نمادهای معاملاتی به ویژه در گروه بانک‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، خودرویی‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی روبرو بود که گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها اصلی‌ترین سهم‌های پیشرو بازار با تثبیت صف خریدهای پایدار در اغلب نمادهای معاملاتی این دو گروه بود، جذابیت سهام نقدشونده در بازار در حالی ادامه دارد که بورس تهران هم اکنون با توجه به عطش خریداران سهام بهترین فرصت را می‌تواند برای آزادسازی سهام عدالت فراهم کند.

در این بین خبرهای جدید از تعدیل نرخ فروش کالاهای مختلف و یا برخی تمهیدات برای نحوه تسویه بدهی ارزی شرکت‌های بورسی می‌تواند برای بازار سهام تحلیل‌های جدیدی را رقم زند.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.